Reparațiile și întreținerea căii ferate dintre Timișoara și Cenad continuă. La lucrări se folosește un utilaj mecanizat, care ajută la realizarea rapidă și eficientă a multora dintre lucrări.
Astfel, pe linia 133 Timișoara-Cenad, constructorul Europan Prod SA, execută lucrări de întreținere și reparație între km 31+250 – 31+550, km 33+650 – km 33+960 și km 41+790-km 42+010
Lucrările includ defrișarea vegetației, scoaterea panourilor CF de traverse de lemn din cale, săpătură pe lungimea curbelor, pregătirea platformelor și așternerea de piatră spartă, introducerea în cale a panourilor realizate din șină tip 60 și traverse de beton noi TW cu ajutorul trenul de lansare Pavlov, descărcarea de piatră spartă, buraje tehnologice.
În cadrul lucrărilor se utilizează și un utilaj, care funcționează pe șine, și care realizează o serie de operațiuni de reparații și întreținere în mod mecanizat. Trenul Pavlov (cunoscut și sub denumirea de tren de lansare Pavlov) este un tren specializat folosit pentru transportul și instalarea panourilor de șină (panouri prefabricate de cale ferată). Denumirea provine de la compania rusă care a dezvoltat primul astfel de tren, Pavlovsky Zavod, dar termenul a devenit generic pentru acest tip de utilaj. Trenul este alcătuit din mai multe vagoane-platformă pe care sunt încărcate panouri de cale (șine + traverse montate din fabrică). Dispune de un sistem mecanizat sau automatizat de lansare care permite: descărcarea și poziționarea panourilor direct pe terasament; alinierea precisă a acestora pe axul căii; conectarea rapidă între panouri. Panourile pot avea lungimi între 12 și 36 metri, în funcție de standardul liniei și de tipul de cale montat. Trenul este autopropulsat sau tractat de o locomotivă și este însoțit de un echipaj specializat.
Utilajul este folosit la construcția și modernizarea liniilor de cale ferată, în special pe șantiere mari și permite montarea rapidă a căii – chiar și 1 km de linie pe zi în condiții optime. De asemenea, reduce timpul de intervenție și crește siguranța lucrătorilor, pentru că multe operațiuni se fac mecanizat, asigurând o calitate uniformă a montajului.
Imagini: CFR Infrastructură Timișoara













































Comentarii prin facebook