Deputatul PNL de Timiş, Marilen Pirtea, continuă saga sa pentru sistemul de învăţământ românesc. În calitate de coordonator al Comisiei de Educație a partidului, el acuză guvernarea PSD-ALDE că gândeşte noi experimente în domeniu, timp în care analfabetismul funcţional şi abandonul şcolar sunt în creştere.
„Părăsirea timpurie a școlii e cauzată și de analfabetismul funcțional. Guvernarea PSD-ALDE vrea noi experimente în educație”, este titlul ultimei luări de poziţie a deputatului liberal timişorean. El revine cu solicitările de îmbunătăţire a sistemului, reamintind că Româma are o serie de obligaţii asumate prin Strategia Europeană.
„Cele trei ținte educaționale asumate de România în cadrul Strategiei europene 2020 nu sunt încă atinse, chiar dacă sunt fixate sub media obiectivelor asumate în ansamblul țărilor componente ale UE. Cele trei obiective sunt cuantificabile și minimale pentru o reformă profundă a școlii românești: investirea a 1 % din PIB în cercetare și dezvoltare; reducerea ratei abandonului școlar la maxim 11,3%; creșterea la cel puțin 26,7 % a procentului celor cu diplome de învățământ superior, în cadrul populației de referință cu vârste de 30-34 de ani. Faptul că suntem mult în afara acestor obiective echivalează cu un eșec de proporții a efortului de transformare a sistemului nostru de învățământ”, spune Marilen Pirtea,
Ce efect are nerealizarea acestor obligaţii? Menţinerea abandonului şcolar la cote înalte, ineficienţă a sistemului de învăţământ, criză în domeniu.
„În loc să obținem reducerea ratei abandonului școlar la maxim 11%, ne situăm încă la 18%, un indicator edificator cu privire la starea cronică și ineficiența sistemului de învățământ, dovedite prin incapacitatea de prevenire a abandonului școlar. Principalele cauze pentru care continuăm să rămânem la 18% rată a abandonului sunt reprezentate de ascunderea cifrelor reale despre numărul copiilor ce migrează temporar, alături de părinți, în alte state UE, dar și de analfabetismul funcțional, un mobil central al conversiei elevilor în copii ce au abandonat școala”, mai subliniază liberalul Marilen Pirtea.
Deputatul cere modificarea modului de abordare a elevului de către cadrele didactice, referindu-se ca exemplu la cei afectaţi de migraţia temporară, dar şi adaptarea activităţilor de la clasă la necesităţile elevului. Elevii nu sunt motivaţi şi creşte rata analfabetismului funcţional, mai spune Pirtea.
„O nouă intervenție asupra Legii Educației Naționale, anunțată chiar și de către Ministrul Educației, care a amintit de faptul că se pregătesc trei noi legi (pentru preuniversitar, universitar și pentru statutul personalului didactic), împinge absurdul către cote greu de atins până acum în Ministerul Educației”, subliniază deputatul Marilen Pirtea.
Comentarii prin facebook