Unul dintre proiectele importante ale municipalităţii timişorene care pluteşte în incertitudine de mai mult timp, fără a se şti când va deveni realitate, este cel al podului Jiul. Deşi este „pe ţeavă” de ani de zile, acesta nu are dată certă de realizare, dar, de joi, costă mai mult, adică 24 de milioane de lei.
Consilierii locali timişoreni s-au reunit „de îndată”, joi, într-o şedinţă care avea pe ordinea de zi iniţială nu mai puţin de 35 de puncte. Nu am aflat care este urgenţa, posibil ziua liberă de luni pentru Rusalii, dar aleşii au votat la foc continuu pe subiecte dintre cele mai diverse. Printre care şi o nouă modificare… financiară la proiectul podului Jiul. Iar acest vot înseamnă suplimentarea sumelor acordate din bugetul local pentru acest obiectiv. Aflat la stadiul de … dosar, podul respectiv nu are orizont de a deveni realitate clar, dar acum ştim că trebuie bani în plus şi pentru expropieri.
Aşadar, a fost actualizat studiul de fezabilitate aferent obiectivului de investitii ,,Construire Pod peste Bega – str. Jiul”
Conform raportului aferent hotărârii, de vină pentru creşterea salariului minim în construcţii, majorarea cotei asiguratorii pentru muncă, respectiv demararea procedurii de expropriere pentru cauze de utilitate publică a unor construcţii aflate pe unul dintre malurile Begăi, unde va fi piciorul podului. Acest ultim punct scoate din buzunarul municipalităţii suma de 341.230 de lei. În total, suma alocată proiectului se majorează de la 22,7 la 24,3 milioane de lei.
Totodată, în proiect se precizează că durata pentru execuţia lucrărilor proiectate este estimată la 18 luni. Din păcate nu ştim când va porni şantierul podului, acum nu există nici măcar proiectul tehnic. După ce se vor realiza exproprierile, atunci se va putea vorbi şi despre acest pas.
Conform proiectului, noul pod va avea patru benzi de circulaţie, trotuare şi piste de biciclete. Lungimea podului construit va fi de 40 de metri, cu o lăţime de 25.
Comentarii prin facebook