Finalul lunii precedente a adus o importantă schimbare administrativă pentru organizarea întreţinerii drumurilor din România. În urma acesteia, Direcţia de Drumuri şi Poduri Timişoara pierde Secţia de Drumuri Naţionale Orşova care va trece în administrare Direcţiei de Drumuri şi Poduri Craiova.
Deşi toată lumea ştie că poarta de intrare şi locul unde începe Banatul, cei de la Drumuri au decis că în ceea ce îi priveşte să nu fie chiar aşa. În concluzie, o decizie a adunării generale a acţionarilor Companiei Naţionale de Drumuri şi Poduri Timişoara mută subordonarea SDN Orşova, de la DRDP Timişoara la DRDP Craiova.
Aceasta înseamnă că mai mult de jumătate din drumurile Caraşului vor „trece” din Banat în Oltenia. Iar aici includem şi Clisura Dunării, o porţiune care a pus mereu mari probleme drumarilor. Aici includem şi celebrul accident în care o maşină a ajuns în Dunăre pe Clisură, după cei responsabilii de zonă nu au montat unde trebuia parapetele metalic, deşi aceste piese stăteau de luni bune de zile în depozite. Acel moment a dus şi la demiterea, la acea vreme, a actualului director al DRDP Timişoara, Horaţiu Simion, în 2017, de către ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, aflat la acea vreme în căutare de vinovaţi pentru incident.
Unii spun că manevra a fost efectuată posibil şi pentru a face loc pentru „plantarea” pe post a arădeanului Cristian Ispravnic. Acesta a stat pe funcţia de la Timişoara până în decembrie 2019, când a fost reţinut într-un amplu caz de corupţie, cu ramificaţii până în cele mai înalte sfere ale lumii politice din vestul României.
Sursele noastre spun că decizia mutării nici nu a avut parte de prea multă opoziţie din partea actualei conduceri a DRDP Timişoara, SDN Orşova nefiind prea apropiată inimii actualului şef.
În administrarea SDN Orşova se află următoarele unităţi: District Berzasca, District Bozovici, District Eşelniţa, District Mehadia, District Moldova Nouă, District Oraviţa, District Valea Cernei. Deci se vede clar că vorbim despre drumuri clar din zona Banatului şi nici pe departe din Oltenia. Putem spune că gugulanii cărăşeni se vor da cu maşina pe asfalt oltenesc!
UPDATE.
DRDP Timişoara spune că doar o parte din drumurile SDN Orşova îşi schimbă administratorul
Conform hotărârii adoptate de adunarea generală a acţionarilor CNAIR, Punctul 2 se referă la „aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru DRDP Timişoara (mutarea SDN Orşova din cadrul DRDP Timişoara în cadrul DRDP Craiova”.
Şi în cadrul acesteia se spune că „Reprezentantul Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (…) aprobă structura organizatorică şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare pentru DRDP Timişoara, prin mutarea SDN Orşova, din cadrul DRDP Timişoara în cadrul DRDP Craiova”.
În urma întrebărilor puse debanat.ro, am primit şi o poziţie oficială din partea DRDP Timişoara.
„DRDP Timișoara este în curs de predare către DRDP Craiova a câtorva sectoare de drumuri naționale care se află în limitele administrative ale județelor Mehedinți și Gorj. Este vorba despre 12,1 km din DN 6, 65,4 km din DN 57 Orșova – Berzasca, 12,9 km din DN 67D Valea Cernei – Băile Herculane și aproximativ 1,2 km din DN 66A, Canton Câmpușel – Valea lui Iovan”, se arată în poziţia prezentată de DRDP Timişoara, la solicitările debanat.ro.
Comentarii prin facebook