Consilierii locali timişoreni au fost nevoiţi să se reunească pentru o nouă şedinţă de plen, „de îndată”, apărută pe neaşteptate, chiar într-un moment în care primarul Nicolae Robu a luat calea concediului, lipsind de la discuţii. Aleşii timişorenilor au fost chemaţi să aprobe actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, o operaţiune necesară pentru a putea spera la finanţări europene pentru mai multe proiecte.
În fapt, este o reactualizare a unui document din 2015, unul care acum are inclus în cuprins şi două noi inele de circulaţie modificate, inelul 2 şi inelul 4.
„Planul de mobilitate urbană are ca ţintă principală îmbunătăţirea accesibilităţii localităţilor şi a relaţiei între acestea, diversificarea şi utilizarea sustenabilă a mijloacelor de transport (aerian, acvatic, feroviar, auto, velo, pietonal) din punct de vedere social, economic şi de mediu, precum şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport (art. 15 alin. (1) din Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism aprobate prin Ordinul nr. 233/2016). Scopul PMUD este de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilității în aria metropolitană Timișoara, acesta urmând a funcționa ca un suport pentru pregătirea și implementarea proiectelor și măsurilor finanțate prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 (și programele operaționale din viitoarele perioade de programare) și alte surse asociate bugetelor locale, dar și pentru susținerea implementării unor proiecte de interes național care influenţează mobilitatea în aria de studiu”, se spune în hotărârea de consiliu aprobată.
De fapt, această actualizare a fost solicitată de Agenţia de Dezvoltare Regională Vest, pentru ca oraşul să poată beneficia de fonduri europene pentru susţinerea unor obiective de infrastructură.
„Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a încheiat un acord cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în scopul elaborării a 8 planuri de mobilitate urbană durabilă, în conformitate cu documentele Comisiei Europene şi practicilor europene, pentru cei 7 poli de creştere şi aglomerarea urbană Bucureşti – Ilfov. Planurile de mobilitate urbană oferă o viziune strategică pe termen lung iar politicile şi măsurile definite în aceste planuri se adresează tuturor modurilor şi formelor de transport din întreaga aglomeraţie, incluzând transportul public şi privat, de pasageri şi de marfă, motorizat şi nemotorizat, în mişcare sau oprire. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, astfel realizat, acoperă polul de creştere Timișoara, format din municipiul Timișoara și comunele Becicherecu Mic, Bucovăț, Dudeștii Noi, Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Moșnița Nouă, Orțișoara, Pișchia, Remetea Mare, Săcălaz, Șag, Sânandrei, Sânmihaiu Român și se referă la perioada 2016 – 2030”, se spune în acest Plan.
Planul precedent a fost completat acum, fiind introduse noi proiecte, care, speră municipalitatea, vor primi bani de la Uniunea Europeană:
– Extindere linie cale tramvai pe Calea Torontalului (de la Bulevardul Cetăţii până la limita UAT Timişoara);
– Autostrada pentru biciclete;
– Extindere Calea Buziaşului (de la sensul giratoriu Gheorghe Domăşnean – până la limita UAT Timişoara);
– Sistem de transport public integrat metropolitan utilizând reţeaua de tramvai urbană şi reţeaua feroviară în zona alglomeraţiei urbane Timişoara;
– Realizarea unui sistem de transport în comun de tip metrou în Municipiul Timişoara;
– Inel IV: tronson Str. Armoniei – Calea Aradului;
– Realizarea drumurilor de legătura şi a utilităţilor aferente, între str.Popa Şapcă, Calea Aradului şi str. Oituz;
– Extindere la 4 benzi str. Pictor Zaicu – Demetriade;
– Amenajare zona Procopiu (str. S.Procopiu, E.Coseriu, T. Tzara si H. Hulubei);
– Achiziţie tren-tramvai – 15 buc;
– Achiziţie utilaje pentru intreţinere şi mentenanţa transportului public.
Comentarii prin facebook