Primarul Timișoarei a anunțat că noul buget al orașului nu va aduce majorări de taxe, numai ”puțin” pentru a se acoperi rata inflației. El a cedat, totuși, insistențelor celor din domeniul HoReCa și va propune includerea în filozofia acestui buget a ceea ce firmele respective cer de doi ani de zile, anume reducerea impozitului pe clădiri cu jumătate. În plus, scade și taxa de ocupare a spațiului public, o măsură destinată susținerii teraselor.
Zeci de taxe la care colectarea e mai scumpă decât suma obținută, taxă pe turism folosită în alte scopuri, cheltuieli de funcționare mult prea mari față de investiții, acestea sunt problemele bugetului cu care primăria funcționează acum, a concluzionat primarul Dominic Fritz.
El și-a prezentat ideile pe baza cărora va clădi noul buget al orașului.
„Am făcut o propunere Consiliului Local, cu care sper să fie de acord. Situația financiară a primăriei nu este una foarte bună. Noi lucrăm la propunerea de buget pe anul viitor. În această propunere vom vedea, cu siguranță, o reducere a cheltuielilor de funcționare, sunt prea mari în raport cu cheltuielile de investiții și, în același timp, să întărim această secțiune de investiții. Timișoara are nevoie de școli, spitale, infrastructura de cultură, mobilitate urbană și așa mai departe. Acolo o să lucrăm și cu fonduri europene, dar cert este că trebuie să reechilibrăm bugetul. Mai puține cheltuieli de funcționare, mai multe cheltuieli de investiții!”, conform lui Dominic Fritz.
El a menționat că situația este, mai ales în acest an, una specială, pentru că bugetul local nu poate fi adoptat până nu se adoptă cel național. Iar în acest an sunt și alegerile generale.
Ce a remarcat primarul, după ce a cercetat cum și ce se făcea în perioada trecută, este că există o grămadă de taxe inutile și financiar nerentabile.
”Există peste 50 de taxe speciale, multe cerute de lege, dar tot sunt multe. Am mers prin această listă și am încercat să eliminăm toate taxele care nu sunt necesare, care sunt doar o birocrație în plus. De mai multe ori s-a întâmplat ca ce am încasat cu aceste taxe a fost mai puțin decât munca depusă pentru încasarea taxei depuse. Așa am eliminat 12 taxe speciale din această listă de peste 50, deci am eliminat cam 20% din taxele speciale”, a mai spus Fritz.
Până la urmă, primarul s-a lăsat înduplecat și a spus că va ține cont de cererea celor din HoReCa.
”Am încercat să venim mai ales în sprijinul sectorului HORECA. Avem o reducere a impozitelor pentru clădiri nerezidențiale pentru afaceri care sunt afectate cu 50% pentru tot acest an și dacă va mai exista această posibilitate legală, pentru că baza este o hotărâre de Guvern, o să extindem și la anul această prevedere”, a mai spus primarul, referitor la noul buget.
El a mai constatat și că taxa turistică a fost încasată, dar nu și folosită pentru promovare.
„Anul acesta, până acum, am încasat 700.000 de lei. Aici e o chestie interesantă pe care vreau să o subliniez. Această taxă de promovare turistică trebuie cheltuită pentru promovarea turismului. Nu este în pușculița generală a orașului, ci trebuie cheltuită special pentru acest scop. Eu am văzut că avem în 2019, de exemplu, peste două milioane de lei încasați din această taxă, fără ca acești bani să fi fost cheltuiți pentru promovarea turismului, deci stau acolo în cont. La fel, banii în acest an. Ce vom face este să suspendăm această taxă, iar acești aproape trei milioane de lei o să îi folosim pentru o strategie bună de promovare a Timișoarei, care, la rândul ei, o să aducă mai mulți turiști atunci când am trecut de această pandemie”, conform lui Fritz.
Comentarii prin facebook