Mai mulți specialiști din cadrul Consiliului Județean Timiș, alături de reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională Vest Timișoara, au vizitat locația pe care ar urma să se realizeze, cu fonduri europene, una dintre cele mai scumpe lucrări derulate de administrația județeană, un drum de legătură directă între nodul rutier de pe A1 de la Remetea Mare și Aeroportul Internațional Timișoara. Acest drum va prelua mare parte din traficul rutier din zonă, dar va funcționa și ca o centură pentru localitatea timișeană.
Consiliul Județean lucrează la documentația unei șosele noi, de patru benzi, între Aeroport și nodul rutier cu A1 de la Remetea Mare. Administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile, împreună cu arhitectul șef și specialiști din cadrul Serviciului Strategii și Managementul Proiectelor și ai Direcției Tehnice au efectuat o vizită de lucru la amplasament, alături de experți ai ADR Vest.
S-au analizat la fața locului provocările proiectului și posibile variante de lucru. În prezent, pe traseul șoselei se află un drum de exploatare. Se dorește ca șoseaua să fie una de viteză, cu grad sporit de siguranță, cu un număr limitat de accesuri dinspre parcelele învecinate. Drumurile colectoare vor fi realizate de către UAT-urile traversate de șosea.
Șoseaua va avea o lungime de aproximativ 8 km, cu două benzi pe sens. Acesta se va construi la sud de Aeroport, cu origine în intersecția dintre DJ609D și Centura Timișoarei, peste calea ferată secundară ce deservește aerogara, intersectând drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova) și având ca punct terminus nodul de descărcare A1. Noua șosea va reduce timpul petrecut în trafic, va spori siguranța rutieră și va reduce poluarea din Ghiroda și Remetea Mare, acționând ca o centură de ocolire pentru cele două localități.
Cele mai bune variante de traseu vor fi date de studiul de fezabilitate, ideal fiind, în urma discuțiilor desfășurate la amplasament, a se încerca integrarea șoselei în nodul de la Remetea ce va rezulta din conectarea viitoarei autostrăzi A9, Timișoara – Belgrad, la A1.
În acest moment, serviciile de realizare a studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și de obținere a terenului necesar prin exproprieri se află în procedură de finalizare a atribuirii contractului. Valoarea totală a acestuia este estimată la aproape 2.4 milioane lei, sumă ce se dorește a fi accesată prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020, pentru a nu încărca bugetul județului. Inclusiv execuția efectivă a lucrării este preconizată a se realiza prin finanțare europeană.
Comentarii prin facebook