Analiza cost-beneficiu va fi cea care va stabili dacă vom avea în continuare, de la Lugoj la Craiova, autostrada A6 sau va fi doar un drum expres, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Conform acestuia, în sistemul de licitații electronice a fost publicat anunțul de licitație pentru firma care va asigura proiectarea drumului care va lega cele două orașe din Banat și Oltenia.
Conform ministrului, lungime estimată a traseului va fi de aproximativ 250 de kilometri. Noul caiet de sarcini este unul cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare. De asemenea, profilul drumului va fi de autostradă sau drum expres, iar aceasta va rezulta din analiza cost-beneficiu, a mai subliniat Drulă, tipul de construcție putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului
”Din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”, a anunțat ministrul Transporturilor.
În acest moment, din autostrada A6, care ar fi urmat să lege A1 de Craiova, există doar o porțiune de 10 kilometri, între Autostrada A1, nodul de la Balinț, și centura de ocolire a Lugojului. La final, A6 trebuia să lege Lugoj de Calafat, prin Craiova.
Comentarii prin facebook