Consilierii locali au avut de aprobat un proiect legat de înființarea Asociației pentru Promovarea Orașului. Deși părea un proiect banal, care să fie unul pozitiv, fostul viceprimar al orașului, Dan Diaconu, a atras atenția că acolo sunt probleme de legalitate. Totuși, proiectul a trecut fără probleme.
La propunerea primarului Dominic Fritz se va înfiinţa Asociația pentru Promovarea Timișoarei, care se doreşte un lider local strategic pentru dezvoltarea, gestionarea şi promovarea unitară a oraşului.
„Ultimii ani au demonstrat că acest uriaș potențial al orașului nu a fost suficient de mult exploatat. Timișoara a generat multe inițiative independente de promovare, neavând, însă, o voce suficient de puternică pentru ca orașul să devină mai vizibil și mai atractiv pentru oameni de afaceri, turiști, profesioniști de valoare etc. Promovarea orașului trebuie să fie rezultatul unui larg parteneriat între administrație, mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă și cetățenii Timișoarei, formând o punte între potențialul orașului nostru și utilizarea acestui potențial în beneficiul comunității locale. În acest sens, am propus constituirea Asociaţiei pentru Promovarea Timișoarei. Asociația pentru Promovarea Timișoarei va fi punctul central responsabil pentru promovarea orașului Timișoara, pe plan intern și pe plan extern, prin dezvoltarea și implementarea unui concept integrat de marketing al orașului, dezvoltând o rețea extinsă de parteneri, voluntari și sponsori”, a declarat Dominic Fritz.
Subiectul a fost discutat, în aceată după-amiay[ă în Consiliul Local. Pe tema proiectului a vorbit și Dan Diaconu, consilier local PNL, fost viceprimar.
”Cred că modul în care a fost constituită această asociație nu este legală, încalcă Codul Legislativ. Nu repectă prevederile legi 275, care este prevăzută în unul dintre referate, pe Legea privind activitatea turistică și cred că are mari probleme din acest punct de vedere”, a spus Diaconu.
Membrii fondatori ai Asociației sunt: Municipiul Timişoara, Asociația Patronală Ho-Re (Hoteluri și Restaurante) Timişoara, Societatea Națională Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, Attrius Developments Srl (Iulius Town), Asociaţia Breasla Ghizilor. Acestora li se pot alătura, în timp, alte asociații sau firme care doresc să contribuie la îndeplinirea obiectivelor specificate în statut.
Primăria Municipiului Timișoara, în calitate de inițiator și de principală parte interesată în realizarea obiectivelor acestei asociații cu scop public, își asumă o cotizație mai mare relative cu ceilalți asociați. Pentru plata cotizației, propusă la valoarea de 250.000 lei, Primăria Timișoara se va folosi și de taxa hotelieră, taxă a cărei menire trebuie să fie chiar promovarea orașului.
Principalele direcții în care va acționa asociația, pe termen lung, orientat strategic, sunt:
- Economic și de afaceri ‒ cu scopul de a influența deciziile companiilor de a se localiza în Timișoara, dar și de a sprijini economia locală cu oferte de promovare și consiliere;
- Rezidențial ‒ cu scopul de a păstra și a atrage forță de muncă calificată, profesioniști bine pregătiți, proaspeți absolvenți de studii superioare, care să își dorească să locuiască și să lucreze în Timișoara;
- Hub cultural – cu scopul de a promova Timișoara ca destinație culturală prin oferta culturală a anului 2023, dar și pentru a atrage organizarea în Timișoara de evenimente culturale de excepție.
- Turism și gastronomie – cu obiectivul de a crește numărul de sosiri și de înnoptări ale vizitatorilor, de a furniza o ofertă de servicii turistice integrată și competitivă (servicii turistice, gastronomice, de transport, de organizare evenimente și congrese etc.)
- Cercetare și inovare – cu obiectivul de a pune în lumină potențialul de centru de excelență și partener european în proiecte de cercetare, inovare și dezvoltare, al instituțiilor universitare, al centrelor de cercetare, al companiilor timișorene.
Comentarii prin facebook