Consilierul local Roxana Iliescu lansează o serie de acuzații grave la adresa administrației Fritz, pe tema situației Colterm. Conform reprezentantei Pro România în CLT, acum e ”cam prea multă liniște la Colterm”, iar anunțata reducere a numărului de posturi de director nu a avut loc. Mai mult, conform consilierului local, actualul șef al Consiliului de Administrație este pregătit acum să devină nou director general.
Teoretic, din 17 august, societatea va rămâne fără director, mandatul lui Petre Nenu ar expira, fără posibilitate de prelungire. Iliescu spune că exact șeful noului CA ar urma să devină director.
”Cam prea multă liniște la Colterm, dar nu vă îngrijorați, băieții deștepți învestiți să rezolve problemele arzătoare ale societății, nu stau… croșetează negocieri de funcții și o nouă organigramă! Mandatul de Director General interimar al domnului Nenu expiră în 17 august, fără posibilitatea de a mai fi prelungit. Din cunoștințele mele, în lunile deja trecute, marele Consiliu de Administrație condus de dl. Mâțu, uns de “oamenii noi”, NU a făcut niciun demers privind demararea procedurii de selecție pentru funcția de Director General. De ce? E simplu… pentru că mințile “luminate” care orchestrează mai nou manevrele de la Colterm, NU au avut niciun interes să aibă loc un concurs pe bune și să se trezească, doamne ferește, în fruntea companiei cu un om competent! Mai mult, dl. Mâțu, un “profesionist” dovedit, se pare că se vrea Director General și ar fi agreat… Da, da, vorbesc de Președintele CA-ului de la Colterm, care în loc să dea declarații în presă despre situația de la Colterm sau despre soluții și propuneri pentru redresarea societății, a dat explicații despre semnarea Procesului-Verbal de Recepție finală a lucrărilor executate de firma lui, pentru Colterm, după învestirea lui în funcția de conducere a societății beneficiare!!! Același președinte de CA care habar n-are cum se convoacă o AGA la Colterm, care ne-a mințit cu o nonșalanță de nedescris pe tema achiziționării certificatelor de CO2 și multe altele…”, spune Roxana Iliescu.
O altă acuzație gravă lansată mai spune că tăierea de posturi de șefi, anunțată prinr-un comunicat de presă de primarul Dominic Fritz, nu ar exista, de fapt.
”Și dacă tot vorbim de profesionalism și bune intenții, interesant este inclusiv faptul că la Colterm se vorbește despre o nouă organigramă (?!). Stați, nu vorbesc de “vechea” nouă organigramă pe care s-a bătut toba acum vreo lună jumătate, prezentată ca o mare realizare a președintelui CA Colterm, votată în ședința CA din 14.06.2021, cu valabilitate începând din 01.08.2021, ci de una nou-nouță! Primarul Dominic Fritz lăuda la acel moment “marea” organigramă, afirmând că “decizia este una care elimină un refugiu și o recompensă pentru diverse servicii politice. Consiliul de Administrație a început un proces de transformare masivă a Colterm prin care ne dorim ca această companie să reducă cheltuielile și să devină eficientă și stabilă. Având în vedere situația financiară a societății, era absolută nevoie de o reorganizare care să înceapă de la vârf, cu funcțiile de conducere. Prea mulți ani Colterm a fost un refugiu și o recompensă pentru diverse servicii politice, iar acest lucru trebuie să înceteze imediat. Nu voi permite ca această companie să fie căpușată de diverse interese personale sau de partid.” Surpriză! Cred că s-au răzgândit întrucât NU s-a pus în aplicare de la 01.08.2021 organigrama concepută în iunie! Mai exact, acea organigramă trebuia publicată pe site-ul societății, iar din 1 august trebuia sa fie desființate cele 3 funcții de directori, parte din direcții și aplicate în concret toate modificările prevăzute. Deci, organigrama anunțată cu mare fast printr-un comunicat de presă inclusiv de Primărie, a fost un mare fâs… ”, mai anunță consiliera locală Pro România.
Având în vedere situația existentă, Roxana Iliescu solicită convocarea de urgență a unei adunări generale a acționarilor, care să rezolve mai multe probleme, printre care: Demersurile făcute de CA în vederea demarării procedurii de selecție pentru ocuparea funcției de Director General al societății (au avut la dispoziție 5 luni); Demersurile făcute de CA în vederea punerii în aplicare a organigramei votată în ședința CA din 14 iunie 2021; Ce demersuri s-au făcut în vederea pregătirii sezonului de iarnă 2021-2022/strategia CA-ului în vederea furnizării apei calde și a căldurii pe timp de iarnă/ achiziție materie primă etc; Prezentarea de către CA a demersurilor făcute în vederea achiziționării Certificatelor de CO2 aferente conformării pe anul 2020 ( aprox. 200000), dar și a celor aferente conformării pe anul 2021, ce au termen limită de plată 30 aprilie 2022; Prezentarea de către CA a Raportului întocmit de către directorul general Nenu, în baza căruia au blocat, în mod nelegal, prezentarea întregii documentații întocmită pe OG6/2019 și supunerea la vot în AGA.
”Totodată, întrucât termenul limită din 25 iunie a fost depășit, se impune prezența reprezentantului firmei de avocatură în ședința AGA, în vederea prezentării Raportului final ce trebuia întocmit, cu inventarierea patrimoniului Colterm și soluțiile juridice de securizare a acestuia”, mai menționează Iliescu.
Comentarii prin facebook