Șeful Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, a decis să vadă pe teren cum se prezintă lucrurile la șantierul de lărgire la patru benzi a drumului Timișoara – Dumbrăvița. Iar aici a constatat că este un proiect complex, dificil și care s-a schimbat pe măsură ce lucrările au înaintat. Dar, de asemenea, spune că nu acceptă noi întârzieri.
Nica a preluat ștafeta de la ”polițistul drumurilor”, colegul său Cristian Moș, vicepreședintele USR PLUS al CJT, și a mers chiar el pe șantierul de extindere a drumului județean DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă. Și a constatat că întârzierile de pe șantier au fost justificate.
”Astăzi (n.r. joi), în timpul vizitei pe șantierul de extindere la patru benzi a DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă mi-am dat seama că, deseori, detaliile fură perspectiva de ansamblu. Pe acest șantier, deși în mare parte din timp constructorul a ținut ritmul, termenul de finalizare a lucrării a fost întârziat, motiv pentru care, unii cetățenii au început să creadă că este un proiect compromis”, a spus Nica.
Dar, acum spune că nu se mai acceptă întârzieri, mai subliniază acesta.
”Am explicat clar constructorului că întârzierile care depășesc data de 15 octombrie 2021 vor genera penalități, însă, per ansamblu, trebuie spus că lucrurile nu sunt atât de negre și dramatice cum aleg să le privească sau să le povestească anumiți oameni. Multe probleme au fost cauzate de faptul că între momentul elaborării proiectului tehnic și execuția lucrărilor au trecut niște ani, timp în care zona s-a dezvoltat semnificativ, au apărut PUZ-uri și construcții noi care au generat modificări și cheltuieli neprevazute. Au fost necesare accese auto suplimentare, au fost identificate rețele de utilități fără proiectare și s-a căutat echilibrul între funcționalitate și estetică. Toate acestea au consumat timp și bani. Am fost de neclintit de fiecare dată când am discutat despre termene și standarde de recepție, iar acum, atât de aproape de final, nu este corect să desconsiderăm o lucrare importantă, făcută cu un asfalt de foarte bună calitate și cu care nu vom avea probleme ani buni de acum încolo”, conform președintelui CJ Timiș.
Pe 15 octombrie este termenul limită, iar constructorul spune că va respecta termenul, dar și că va remedia problemele prezentate de cetățeni.
”În data de 15 octombrie mă aștept să văd lucrarea finalizată, cu tot cu detalii rezolvate, așa cum mi-a confirmat constructorul. Acesta a promis că va remedia și sesizările pe care i le-am transmis din partea cetățenilor. În ceea ce privește podețul aflat în lucru, pentru a asigura consolidarea lui, vor mai fi necesare alte 2 săptămâni, un timp care pare acum lung dar care asigură o investiție durabilă. De asemenea, pentru a evita o ștrangulare a traficului pe traseul drumului județean în punctul de întâlnire cu centura ocolitoare a municipiului Timișoara, solicit CNAIR și constructorului centurii să prioritizeze amenajarea sensului giratoriu prin care se va intra de pe centură pe DJ 592, iar până la realizarea acestuia, să lărgească la patru benzi intersecția de pe suprafața viitorului sens giratoriu”, a încheiat Nica.
Comentarii prin facebook