Culiţă Chiş, între PR pentru Bozankaya şi „incompetenţa” vatmanilor

Editorial de Ino Ardelean

Editorial de Ino Ardelean

Visul fostului primar Nicolae Robu de a-l vedea „multiplicat” pe Culiţă Chiş aproape era să prindă contur, la finalul săptămânii trecute. Culmea, se întâmplă în mandatul lui Dominic Fritz, la al cărui nume Robu are reacţiile taurului la vederea capei roşii a matadorului. Nimeni nu prea ştie cu ce se ocupă Chiş acum prin primărie, dacă şi câte creioane ascute pe zi, dacă şi câte muşte dă afară de prin parcuri.

Sigur, el spune acum că a câştigat un proces cu primăria, iar asta îmi aminteşte că, uneori, Timişoara arată dezolant de provincială. Într-o primă fază, judecătoarea care trebuia să judece cazul era o fostă parteneră de afaceri cu Culiţă, cu care deţinea un PUZ la Giarmata. Ştiţi, în România orice bugetar are şi afaceri imobiliare. Ulterior judecătoarea s-a recuzat, venind un coleg sau o colegă. Dar cine poate garanta că acesta/aceasta nu face parte dintre judecătorii, procurorii, poliţiştii cărora Culiţă Chiş le-a făcut câte un drum prin faţa casei? Nu ştiaţi că exsită astfel de cazuri?

Dar, aşa cum arătam, la finalul săptămânii trecute, Culiţă Chiş a muncit. Şi asta după mult timp. Şi a făcut două lucruri într-unul singur ca la o promoţie de bere proastă. Respectiv s-a autopropus purtător de cuvânt al Primăriei, făcând totodată şi un exerciţiu de PR firmei turceşti Bozankaya. Şi asta cu un singur comunicat de presă, pentru care numai posteritatea poate ne va spune cândva câte creioane a rupt. În acest comunicat, neasumat însă de primărie, dar având antetul instituţiei, Culiţă Chiş ne arată cât de performante sunt tramvaiele venite din Turcia. Iar faptul că multe dintre ele ar fi dat chix pe traseu ar fi din vina exclusivă a… vatmanilor. Pe bune? Acolo e singura problemă?

În aceeaşi misivă, Chiş ne asigură că aceste tramvaie respectă întru totul „caietul de sarcini”. Care caiet, ghici ciupercă cine l-o fi făcut? Iar dacă am fi răutăcioşi, am spune că a fost astfel întocmit încât să se plieze pe o singură firmă, cea care a câştigat în final. Despre sejururile pe plajele din Turcia făcute de Chiş şi alţi angajaţi ai primăriei pe banii firmei în cauză, de data asta probabil a uitat să ne spună. Culiţă Chiş, fost şef peste tot ce înseamnă Tehnic în Primăria Timişoara, nu spune nimic nici despre infrastructura liniilor de tramvai din oraş. Ştiţi câţi metri de linii de tramvai s-au făcut în timpul tandemului Robu – Chiş? Dar centimetri? Dar milimetri? Un singur răspuns la trei întrebări: ZERO.

Acolo e marea problemă pentru imensele tramvaie, care or fi bune, nu mă pricep. Care, apropo, ieri trebuia să ajungă a zecea garnitură, dar pe traseu sunt doar două. Ca să explic, un Ferrari poate fi foarte perfomant, dar dacă îl pui să meargă cu 100 de kilometri pe oră pe „drumul lui Nica” de exemplu, între Dumbrăviţa şi Giarmata, s-ar putea să nu rămână mai nimic din el. De fapt tandemul Robu – Chiş a pus căruţa înaintea boilor şi tramvaiul pe lângă liniile de acum 80 de ani. Putem avea şi 50 de tramvaie turceşti, dacă ai infrastructura pe care o ai. Iar la urma urmei, dacă e convins că vatmanii sunt vinovaţi, Chiş se poate multiplica şi în conducător de tramvai, demonstrând astfel că are dreptate. Că tot e retribuit din taxele şi impozitele plătite de timişoreni.

P.S.1. Pentru corecta informare, Culiţă Chiş cică ar avea acum în coordonare două proiecte: tramvaie şi Drumul Boilor. Acest din urmă obiectiv a fost blocat însă tot din cauza lui. Iar dacă ar fi oameni ai legii cărora primăria nu le-a făcut drum în faţa casei, aceştia ar ajunge repede la această concluzie.

P.S. 2. Pentru comunicatul de presă menţionat a început o acţiune disciplinară în instituţie.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

sclavul Robului a spus: (iunie 28th, 2022 at 14:29 )

Dac-am fi avut acari la schimbat macazurile, scăpau și vatmanii de acuzele de incompetență! Ideal ar fi fost ca pe unul dintre acari să-l cheme Păun. (Cu condiția ca acarii să n-aibă un sindicat al lor care să se trezească brusc din neantul absolut la viață și să-l dea pe Fritz în judecată!)

Maria a spus: (iunie 28th, 2022 at 15:06 )

Timișorenii nu aveau nevoie de tramvaie
Bozankaya ci mai multe mijloace de transport în oraș.
E trist că se așteaptă în stații și cate 30 minute și aerul condiționat lipsește cu desăvarșire.
Atât timp cât directorii sunt aceeași de zeci de ani
nu are cum să se schimbe situația.
Ingrijorător e faptul că mulți tineri sau săturat și caută un trai decent în alte locuri.
Chiar atât de greu este să poată autoritătile crea
condiții normale in oraș,de a călători și cu tramvaie,autobuze,troleibuze într-un mod civilizat?

Ion a spus: (iunie 29th, 2022 at 11:49 )

Vai dar ce prosti ne mai cred astia! Deci tramvaiele raman „agatate” pe traseu, pentru ca unicul pantograf ramane tintit pe bucata de traseu care nu e sub tensiune, la intersectia cu liniile de troleibuz sau unde sunt legaturile de sustinere. Aaa,… dar parca aceste tramvaie aveau baterii care sa tina zeci de kilometri?!? Ce, e vreo procedura speciala, trebuie interventia IT-ului sa comute?
Ca sa nu mai zic ca au comandat tramvaie cu un singur pantograf – astia chiar sunt corupti, ca atat de prosti nu pot fi!
Deci la 2.3mEur/bucata, au facut economie la 50000Eur la al 2-lea pantograf?
Probabil a fost o conditie obligatorie in contract, stiut fiind ca producatorii omologati din UE doteaza tramvaiele si trenurile usoare obligatoriu cu 2 pantografe?!? Si au comanda in ambele capete, in caz ca trebuie sa dea cu spatele sau nu e bucla de intoarcere. Si alta conditie esentiala probabil a fost ca tramvaiele sa aiba usa doar pe o parte.
Asta desi acum cand renovam Buziasului, Cetatii, Bpgdanestilor, s-ar fi putut face linii cu statii pe mijloc, economisind spatiu si oferind loc mai mult calatorilor ce asteapta avand un peron comun, decat 2 subtirele pe margini!

Si nici acum, in al 12-lea ceas, cand vad ce probleme sunt si ce chix au dat cu firma aceasta, administratia nu reziliaza contractul!
Sa va fie rusine!!!

Jack a spus: (iunie 29th, 2022 at 15:46 )

Si cica costa mult mai mult decat cele de la Arad

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Iosif Csaba Pál

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Economic vezi arhiva Economic

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate
Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut: în Ajunul Crăciunului, soldații britanici și germani au încetat focul fără ordin, au ieșit din tranșee și s-au întâlnit în „No Man’s Land” ca niște oameni obișnuiți, nu ca inamici. Au cântat colinde, și-au strâns mâinile, au făcut schimb de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…
Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara
† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma, Episcop al Eparhiei Greco-Catolice de Lugoj Scrisoare Pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului – 2025 Clerului, călugărilor, călugărițelor, credincioșilor greco-catolici și tuturor creștinilor iubitori de Dumnezeu Primi-vom noi bucuria pe care o vestește îngerul, păstorilor din Bethleem? Iubiți frați...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj
† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru cler, cinului monahal şi drept-credincioşilor creştini, har, milă şi pace de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi, părintească binecuvântare.              Slavă întru cei de Sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni bunăvoire!      (Luca 2, 14) Iubiții mei fii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului
De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!
În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.