Culiţă Chiş, între PR pentru Bozankaya şi „incompetenţa” vatmanilor

Editorial de Ino Ardelean

Editorial de Ino Ardelean

Visul fostului primar Nicolae Robu de a-l vedea „multiplicat” pe Culiţă Chiş aproape era să prindă contur, la finalul săptămânii trecute. Culmea, se întâmplă în mandatul lui Dominic Fritz, la al cărui nume Robu are reacţiile taurului la vederea capei roşii a matadorului. Nimeni nu prea ştie cu ce se ocupă Chiş acum prin primărie, dacă şi câte creioane ascute pe zi, dacă şi câte muşte dă afară de prin parcuri.

Sigur, el spune acum că a câştigat un proces cu primăria, iar asta îmi aminteşte că, uneori, Timişoara arată dezolant de provincială. Într-o primă fază, judecătoarea care trebuia să judece cazul era o fostă parteneră de afaceri cu Culiţă, cu care deţinea un PUZ la Giarmata. Ştiţi, în România orice bugetar are şi afaceri imobiliare. Ulterior judecătoarea s-a recuzat, venind un coleg sau o colegă. Dar cine poate garanta că acesta/aceasta nu face parte dintre judecătorii, procurorii, poliţiştii cărora Culiţă Chiş le-a făcut câte un drum prin faţa casei? Nu ştiaţi că exsită astfel de cazuri?

Dar, aşa cum arătam, la finalul săptămânii trecute, Culiţă Chiş a muncit. Şi asta după mult timp. Şi a făcut două lucruri într-unul singur ca la o promoţie de bere proastă. Respectiv s-a autopropus purtător de cuvânt al Primăriei, făcând totodată şi un exerciţiu de PR firmei turceşti Bozankaya. Şi asta cu un singur comunicat de presă, pentru care numai posteritatea poate ne va spune cândva câte creioane a rupt. În acest comunicat, neasumat însă de primărie, dar având antetul instituţiei, Culiţă Chiş ne arată cât de performante sunt tramvaiele venite din Turcia. Iar faptul că multe dintre ele ar fi dat chix pe traseu ar fi din vina exclusivă a… vatmanilor. Pe bune? Acolo e singura problemă?

În aceeaşi misivă, Chiş ne asigură că aceste tramvaie respectă întru totul „caietul de sarcini”. Care caiet, ghici ciupercă cine l-o fi făcut? Iar dacă am fi răutăcioşi, am spune că a fost astfel întocmit încât să se plieze pe o singură firmă, cea care a câştigat în final. Despre sejururile pe plajele din Turcia făcute de Chiş şi alţi angajaţi ai primăriei pe banii firmei în cauză, de data asta probabil a uitat să ne spună. Culiţă Chiş, fost şef peste tot ce înseamnă Tehnic în Primăria Timişoara, nu spune nimic nici despre infrastructura liniilor de tramvai din oraş. Ştiţi câţi metri de linii de tramvai s-au făcut în timpul tandemului Robu – Chiş? Dar centimetri? Dar milimetri? Un singur răspuns la trei întrebări: ZERO.

Acolo e marea problemă pentru imensele tramvaie, care or fi bune, nu mă pricep. Care, apropo, ieri trebuia să ajungă a zecea garnitură, dar pe traseu sunt doar două. Ca să explic, un Ferrari poate fi foarte perfomant, dar dacă îl pui să meargă cu 100 de kilometri pe oră pe „drumul lui Nica” de exemplu, între Dumbrăviţa şi Giarmata, s-ar putea să nu rămână mai nimic din el. De fapt tandemul Robu – Chiş a pus căruţa înaintea boilor şi tramvaiul pe lângă liniile de acum 80 de ani. Putem avea şi 50 de tramvaie turceşti, dacă ai infrastructura pe care o ai. Iar la urma urmei, dacă e convins că vatmanii sunt vinovaţi, Chiş se poate multiplica şi în conducător de tramvai, demonstrând astfel că are dreptate. Că tot e retribuit din taxele şi impozitele plătite de timişoreni.

P.S.1. Pentru corecta informare, Culiţă Chiş cică ar avea acum în coordonare două proiecte: tramvaie şi Drumul Boilor. Acest din urmă obiectiv a fost blocat însă tot din cauza lui. Iar dacă ar fi oameni ai legii cărora primăria nu le-a făcut drum în faţa casei, aceştia ar ajunge repede la această concluzie.

P.S. 2. Pentru comunicatul de presă menţionat a început o acţiune disciplinară în instituţie.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

sclavul Robului a spus: (iunie 28th, 2022 at 14:29 )

Dac-am fi avut acari la schimbat macazurile, scăpau și vatmanii de acuzele de incompetență! Ideal ar fi fost ca pe unul dintre acari să-l cheme Păun. (Cu condiția ca acarii să n-aibă un sindicat al lor care să se trezească brusc din neantul absolut la viață și să-l dea pe Fritz în judecată!)

Maria a spus: (iunie 28th, 2022 at 15:06 )

Timișorenii nu aveau nevoie de tramvaie
Bozankaya ci mai multe mijloace de transport în oraș.
E trist că se așteaptă în stații și cate 30 minute și aerul condiționat lipsește cu desăvarșire.
Atât timp cât directorii sunt aceeași de zeci de ani
nu are cum să se schimbe situația.
Ingrijorător e faptul că mulți tineri sau săturat și caută un trai decent în alte locuri.
Chiar atât de greu este să poată autoritătile crea
condiții normale in oraș,de a călători și cu tramvaie,autobuze,troleibuze într-un mod civilizat?

Ion a spus: (iunie 29th, 2022 at 11:49 )

Vai dar ce prosti ne mai cred astia! Deci tramvaiele raman „agatate” pe traseu, pentru ca unicul pantograf ramane tintit pe bucata de traseu care nu e sub tensiune, la intersectia cu liniile de troleibuz sau unde sunt legaturile de sustinere. Aaa,… dar parca aceste tramvaie aveau baterii care sa tina zeci de kilometri?!? Ce, e vreo procedura speciala, trebuie interventia IT-ului sa comute?
Ca sa nu mai zic ca au comandat tramvaie cu un singur pantograf – astia chiar sunt corupti, ca atat de prosti nu pot fi!
Deci la 2.3mEur/bucata, au facut economie la 50000Eur la al 2-lea pantograf?
Probabil a fost o conditie obligatorie in contract, stiut fiind ca producatorii omologati din UE doteaza tramvaiele si trenurile usoare obligatoriu cu 2 pantografe?!? Si au comanda in ambele capete, in caz ca trebuie sa dea cu spatele sau nu e bucla de intoarcere. Si alta conditie esentiala probabil a fost ca tramvaiele sa aiba usa doar pe o parte.
Asta desi acum cand renovam Buziasului, Cetatii, Bpgdanestilor, s-ar fi putut face linii cu statii pe mijloc, economisind spatiu si oferind loc mai mult calatorilor ce asteapta avand un peron comun, decat 2 subtirele pe margini!

Si nici acum, in al 12-lea ceas, cand vad ce probleme sunt si ce chix au dat cu firma aceasta, administratia nu reziliaza contractul!
Sa va fie rusine!!!

Jack a spus: (iunie 29th, 2022 at 15:46 )

Si cica costa mult mai mult decat cele de la Arad

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO

Circulația rutieră prin Pasajul Solventul a fost deschisă, a anunțat, la orele prânzului, primarul Dominic Fritz. Această deschidere va oferi o nouă conexiune între cele două părți ale orașului, alternativă la Pasajul Jiul, care, până acum, era singura disponibilă în zona respectivă. ”Este unul dintre proiectele strategice ale Timișoarei și un pas important pentru conectarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO
dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

SCM USV a prezentat Cupa României timișorenilor

Într-un scenariu deja obișnuit, la fiecare trofeu major câștigat de echipa de rugby a orașului, acesta este prezentat timișorenilor. Duminică seara, sportivii dela SCM USV au urcat pe scenă în centrul orașului și au fost aplaudați la scenă deschisă de cei prezenți. Echipa de rugby este cea mai bună formație din Timișoara din acest mileniu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM USV a prezentat Cupa României timișorenilor
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

ANAF

ANAF a anunțat programul special al operațiunilor pentru finalul de an

Astfel, programul calendaristic pentru efectuarea principalelor operaţiuni de încheiere a exerciţiului bugetar al anului 2025 prin unităţile trezoreriei statului va fi unul special. Iată care este calendarul operațiunilor Operaţiuni în numerar 1. Ridicarea sumelor în numerar din conturile instituţiilor publice deschise la unităţile Trezoreriei Statului. Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile poate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ANAF a anunțat programul special al operațiunilor pentru finalul de an

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, anunţându-l verbal, în acest sens, pe premierul Ilie Bolojan. Cel mai vehiculat nume pentru a-l înlocui în funcţie este cel al deputatului Marilen Pirtea, preşedinte al PNL Timiş. Daniel David a confirmat oficial, pe blogul personal, că și-a dat demisia din funcția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daniel David a demisionat din funcţia de ministru al Educaţiei. Marilen Pirtea dat ca mare favorit pentru a prelua acest portofoliu
Circulația rutieră prin Pasajul Solventul a fost deschisă, a anunțat, la orele prânzului, primarul Dominic Fritz. Această deschidere va oferi o nouă conexiune între cele două părți ale orașului, alternativă la Pasajul Jiul, care, până acum, era singura disponibilă în zona respectivă. ”Este unul dintre proiectele strategice ale Timișoarei și un pas important pentru conectarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO
Administrația timișoreană a finalizat documentația tehnică necesară pentru modernizarea clădirii principale a Liceului Tehnologic Electrotimiș, campusul situat în Ciarda Roșie. Unitatea de învățământ funcționează într-un ansamblu de clădiri construite în anii ’70, astfel că sunt necesare intervenții complexe de modernizare, de la refacerea acoperișului, a instalațiilor și a finisajelor, până la izolarea termică a pereților....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Administrația timișoreană vrea să modernizeze Liceul Electrotimiș
Cu doar o zi înainte de Ajunul Crăciunului, Primăria Timișoara organizează marți dezbaterea publică necesară, având ca temă Proiectul de hotărâre stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara pentru anul 2026. Aceasta va avea loc de la ora 16:00 în sala de Consiliu a Primăriei Timișoara. Proiectul de hotărâre poate fi consultat online: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/0418d960-2450-43c8-9a22-73455cf66020...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara organizează dezbaterea publică obligatorie, pe tema noilor taxe și împozite, în data de 23 decembrie
Autoritățile cu responsabilități de control își sporesc activitatea înaintea sărbătorilor de iarnă, pentru a se evita apariția de probleme. La fel a fost și în acest an, iar controalele au scos la iveală numeroase probleme. În cadrul Colegiului Prefectural din această lună, reprezentanții Direcției Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor au anunțat rezultatele verificărilor efectuate în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Controale sporite pentru siguranța cetățenilor. Au fost date amenzi importante și efectuate confiscări de produse
Într-un scenariu deja obișnuit, la fiecare trofeu major câștigat de echipa de rugby a orașului, acesta este prezentat timișorenilor. Duminică seara, sportivii dela SCM USV au urcat pe scenă în centrul orașului și au fost aplaudați la scenă deschisă de cei prezenți. Echipa de rugby este cea mai bună formație din Timișoara din acest mileniu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM USV a prezentat Cupa României timișorenilor
Căminul Cultural din Pișchia a găzduit prima ediție a Festivalului de Cultură Bănățeană „Ionel Iacob-Bencei”, dedicat valorilor culturale bănățene și memoriei scriitorului Ionel Iacob-Bencei, marcând un debut pentru un proiect cultural care își propune să devină tradiție. Evenimentul a atras un public numeros, care a umplut sala până la refuz. Festivalul a fost inițiat de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Pișchia a fost prima ediție Festivalul de Cultură Bănățeană „Ionel Iacob-Bencei”
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.