Consiliul Județean Timiș se va apuca de drumul județean între ieșirea din Dumbrăvița și Nodul A1, dar nu poate face nimic pe porțiunea dintre Timișoara și ieșirea din comuna periurbană. Conducerea instituției spune că în continuare primăriile din cele două localități refuză să predea amplasamentul, care include stâlpii de troleibuz, pentru a se putea lărgi și aici drumul la patru benzi.
Acesta a fost și motivul pentru care lucrarea a fost împărțită în două tronsoane, pentru a se putea lucra măcar la o parte din șantier. În mod normal, pentru acel drum nu ar fi nevoie mai mult de șase luni, așa cum e proiectat și pentru tronsonul 2, spune Alin Nica, șeful CJT.
„Nici acum amplasamentul de la Dumbrăvița nu a fost predat către noi, ca ulterior să îl predăm către constructor. Cum poate un constructor să lărgească la patru benzi un drum cu stâlpii ăia în mijloc? Pur și simplu nu înțeleg care este rațiunea, de ce este această tergiversare. Sper să îi facem pe colegii de la Timișoara să înțeleagă că acest proiect este important și pentru Timișoara, și pentru Dumbrăvița, și pentru toată această parte de județ. Nici acum nu avem predați stâlpii, nici acum nu s-a semnat protocolul, deși l-am trimis de câteva luni de zile, pe lângă acordul de parteneriat. Vom relansa licitația pentru reproiectarea la tronsonul 1. Dacă toate lucrurile merg bine, ar trebui să avem noul proiect tehnic în primăvara și atunci să obținem toate avizele de la ADR Vest pentru demararea procedurii de licitație și pentru tronsonul 1. Până când se va obține și un constructor, ne așteptăm ca lucrarea de pe tronsonul 2 să fie aproape finalizată. Nu e o lucrare foarte complicata să torni asfalt pe drum drept și să pui niște stâlpi, de aceea 6 luni de zile este un tremens rezonabil. Avem zero hârtii cu predarea stâlpilor. Am participat la două întâlniri cu medierea ADR Vest, fară finalitate”, a declarat Alin Nica, șeful CJ Timiș.
Proiectul tehnic întocmit undeva în 2020 nu soluționa problema relocării puzderiei de stâlpi care se găsesc pe stațiul comunei Dumbrăvița, a subliniat și Marian Vasile, administratorul public al județului. S-a apelat chiar și la medierea ADR Vest, de unde vin banii pentru investiție
„În vară ne-am întâlnit cei trei parteneri, după 2 ore de discuții care au urmat celorlaltor discuții anterioare, și au fost multe. Am convenit cum să arate protocolul. Am convenit, am semnat după aproximativ o lună, cu eforturi, minuta, astfel încât să știm ce facem de acum încolo, urmau să fie emise hotărâri de CL și CJ pentru a adopta acest protocol și în toamna acestui an am primit niste mesaje contrare din partea Primăriei Timișoara, care spuneau că nu mai dorește acest protocol și nu înțelege ce rost mai are. Domnul viceprimar Ruben Latcau, el a fost reprezentantul desemnat al primăriei, el a venit la negocieri, am tratat cu el. Le-am dat la pachet modelul de proiect de hotărâre pe care îl avem noi, doar să completeze niște date ce țin de ei și să îl bage în plenul CJT. Desi am insistat, nu s-a întâmplat mare lucru. Sperăm că, văzând că suntem foarte dornici să mergem mai departe cu proiectul, apetența celor doi primari va fi mai mare. Stâlpii aparțin municipiului, am putea avea o problema, pentru că nu putem intra cu utilajele pe proprietatea altcuiva”, a declarat și Marian Vasile.
Comentarii prin facebook