Rămasă fără soluții pentru a convinge primăriile din Dumbrăvița și Timișoara să predea primul tronson din drumul județean care leagă orașul de nodul de urcare pe A1 de la Giarmata, Consiliul Județean Timiș a decis să transmită, public, un ultimatul pe adresa municipalității timișorene. Ne dați stâlpii sau… pierdem finanțarea europeană. Din păcate, administrația județeană nu are ce face mai mult decât să obțină sprijinul publicului.
Extinderea la patru benzi a drumului județean 691 este posibilă doar dacă Primaria Timișoara acceptă mutarea stâlpilor de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz. Deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc.
„Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Dacă în termen de o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă, conform celor discutate, rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ691 va fi, cel mai probabil, pierdută.
„Sper ca Primăria Timișoara să își reconsidere poziția și să iasă din starea de adormire administrativă. Le-am propus autobuze electrice, am explorat varianta a trei benzi pe anumite porțiuni, am încercat mai multe soluții, orice ar salva finanțarea europeană„, a adăugat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Pentru lotul 1 Timişoara – Dumbrăvița se află în procedură de licitație completarea și aducerea la zi a valorilor din proiectul tehnic.
Informația pierderii finanțării europene pentru extinderea acestui drum la patru benzi a fost admisă și de Sorin Maxim, șeful ADR Vest, instituția prin care a fost acordată finanțarea europeană nerambursabilă. În cazul în care până la termenul limită nu se va finaliza lucrarea apare posibilitatea pierderii, cel puțin pentru o parte din bani. Astfel, CJT ar putea deconta partea pe care o va realiza, cea de la ieșirea din Dumbrăvița până la A1, dar va trebui să plătească din bani proprii restul lucrării. Sau, în caz contrar, dacă nu va achita din bugetul propriu diferența, va trebui să ramburseze înapoi și banii deja primiți.
Comentarii prin facebook