Proiectul de reabilitare a clădirilor principale ale Gării de Nord Timișoara au demarat, iar compania CFR Infrastructură anunță că se lucrează în acest moment la delimitarea zonelor de lucru, prin montarea de indicatoare/benzi reflectorizante pentru interzicerea accesului, închiderea tunelului pietonal și amenajarea unei pasarele provizorii pentru asigurarea accesului călătorilor la peroane. Investiția de 21 de milioane de lei va fi completată ulterior de cea derulată prin PNRR, într-o altă etapă.
In cadrul acestor ample prime lucrări va fi refăcută întreaga fațadă a ansamblului de clădiri (Corpurile 1-5), pe o suprafață de 3.451 mp, vor fi executate lucrări de reparații în interiorul tunelului pietonal, la peronul 1, se vor înlocui toate instalațiile electrice, se vor monta instalații de răcire (HVAC), panouri fotovoltaice, iar piațeta din fața gării va fi modern reamenajată și va dispune inclusiv de o fântână arteziană luminată.
Valoarea lucrărilor este de 21,03 milioane lei, fără TVA, finanțarea se face din surse proprii ale CFR SA. Termenul de finalizare este anul 2024.
La fațade și acoperișuri se va monta termoizolație de vată minerală bazaltică pentru pereți și cu plăci de polistiren extrudat pe socluri, se va modifica finisajul exterior la corpurile C1-C5 cu piatră montată pe sistem de fațadă ventilată și structură metalică, finisajul exterior la fațadele clădirii CED se va realiza cu tencuială decorativă structurată siliconată; se montează tencuială decorativă de exterior și plăci bond (fațade ventilate), panou de sticlă, tip perete cortină, la toate cele 5 corpuri, tencuială decorativă siliconată și un riflaj metalic în zona copertinelor de la peronul 1 și de la corpul C1, dinspre piațeta gării, riflaj metalic cu iluminat pe fațada principală a corpului C3, glafuri metalice din tablă vopsită în câmp electrostatic la pervazele exterioare de la ferestre, montarea a două ceasuri, care vor indica ora și temperatura.
Se va lucra și la tunelul pietonal: refacerea pardoselilor cu granit rezistent la trafic intens și antialunecare; refacerea parapeților de la scările de acces; refacerea pereților și a stâlpilor cu plăci de travertin; montarea unui elevator pentru persoane cu dizabilități pentru acces peronul 1; montare sistem de supraveghere, înlocuirea sistemului de iluminat cu corpuri LED; montarea unui sistem audio și de detecție, semnalizare și avertizare PSI.
Pe peronul 1 se montează plăci din travertin pe toată lungimea perimetrală a parterului gării, travertin și tencuială decorativă siliconată pe stâlpi, are loc refacerea sistemului de iluminat; montarea unui sistem de supraveghere; montarea unui panou pentru informații și 3 ceasuri.
Se va schimba total și piațeta din fața gării:amenajarea şi refacerea pavimentului piațetei cu dale de granit, montarea de băncuțe, plantarea de arbori ornamentali, montarea unui rastel pentru biciclete, realizarea unei fântâni arteziene cu jocuri de lumini, realizarea unui sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali, sistem WI-FI și supraveghere video, refacerea sistemului de colectare și evacuare a apei meteorice.
Gara va avea o instalație de climatizare HVAC (agent termic de răcire) prin 3 chillere răcite cu aer cu modul hidraulic incorporat, se schimbă instalațiile electrice și se montează panouri fotovoltaice. Termenul de execuție este de 18 luni.
Comentarii prin facebook