Tradiţia merge mai departe şi de asta au grijă şi profesorii dedicaţi, care vor ca şcolarii să nu îşi uite rădăcinile. Astăzi, 10 decembrie 2023, la Şcoala Gimnazială nr.30 a avut loc cea de-a X-a ediție a concursului școlar județean de recitare în grai „Mândru mi-s că-s bănățan”.
Acest concurs școlar are tematica prezervării tradițiilor și graiului specific zonei Banatului. Istoria și tradițiile locale ale Banatului de pustă și de munte impun respectul pe care trebuie să-l avem față de un fenomen extraordinar și unic: Banatul este un leagăn de multiculturalitate, multilingvism și întrepătrunderi de tradiții coapte de secole de conviețuire pașnică între toți locuitorii săi.
Concursul a reunit peste 60 de elevi din tot județul Timiș, de la Lugoj, Buziaș, Sânandrei, Sânmihaiu Român, Birda, Banloc, Mașloc dar și din școli din Timișoara. „Ne bucurăm să vedem elevi care vin an de an să recite poezii în grai și să poarte cu mândrie, costumul popular păstrat cu sfințenie de la străbunii noștri. Mulțumim Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Asociației Scriitorilor de Poezie în Grai Bănățan, Asociației Atelierul 84, Asociației pentru Vorbirea Bănățeană, care susțin acest concurs în fiecare an”, spune sufletul acestui proiect, profesoara Diana Maria Cioca.
Obiectivele specifice ale concursului sunt:
-promovarea valorilor culturale autohtone;
-îmbunătățirea cunoștințelor despre scriitorii bănățeni;
-promovarea elementelor de identitate şi cultură specifică zonei Banat, implicit ale unităţilor şcolare implicate;
-păstrarea datinilor de Crăciun;
-motivarea elevilor şi a profesorilor pentru a participa la viaţa şcolii şi pentru a se implica în propria lor dezvoltare personală şi profesională;
-îmbogăţirea cunoştinţelor elevilor în cadrul tuturor activităţilor curriculare şi extracurriculare;
-dezvoltarea interesului elevilor pentru cunoaştere.
-formarea deprinderilor de comunicare în rândul elevilor și a cadrelor didactice;
-proiectarea şi implementarea unor activităţi extracurriculare în şcoală şi în comunitate pe baza parteneriatelor dintre elevi, profesori şi membrii ai comunităţilor locale;
-implicarea elevilor şi a profesorilor în cunoaşterea şi aprecierea propriilor realizări;
-realizarea unor schimburi de experiență eficiente între unitătile de învătământ și cadrele didactice participante.
-evidențierea talentului artistic.
-promovarea modelelor de bune practici și valorizarea muncii în echipă.
Comentarii prin facebook