Preferintele consumatorilor cu privire la o alimentatie sănătoasă determină producătorii din industria alimentară să dezvolte noi solutii tehnologice si retete de fabricatie pe bază de ingrediente naturale si functionale, capabile să sustină dezvoltarea armonioasă a organismului.
In acest sens, a fost creat un parteneriat intre SC PROSPERO SRL si Universitatea de Stiintele Vieții „Regele Mihai I„ din Timisoara, prin intermediul proiectului EIT Food RIS Consumer Engagement Labs CEL Partners 2023, coordonat de Universitatea din Varsovia, Polonia, prin care a fost implementat un Laborator al Consumatorului de co-creare a unor produse făinoase hipoglucidice pe baza consultării si preferintelor consumatorilor interesati de o dietă sănătoasă.
SC PROSPERO SRL reprezintă o afacere medie de familie, fondată în 1991, care produce zilnic produse proaspete de panificație și patiserie, pe bază de maia, fără adaos de aditivi sau amelioratori, utilizând procese de fermentare lentă. SC PROSPERO SRL operează în prezent 24 de magazine în Timișoara și satele limitrofe, fiind recunoscuți in regiunea de vest pentru produsele de panificatie si patiserie funcționale si sănătoase, ca: pâinea pentru boli cardiovasculare, biscuiți digestivi, biscuiți proteici, biscuiți funcționali, produse fără gluten sau fără drojdie. Portofoliul PROPSPERO SRL cuprinde 30 de tipuri de pâine (din grâu, secara, hrisca, paine cu seminte, paine dietetică, fără sare), toate produse cu mai multe tipuri de prefermenti naturali produsi in fabrica proprie (maia de grau, maia de secara, maia de orez),
Activitatea de producție a SC PROPSERO SRL este permanent in conexiune cu activitatea comercială, urmărindu-se contactul direct cu clienții și transmiterea feedback-ului generat către departamentul de producție. Astfel, prin Laboratorul de co-creare produse realizat in cadrul proiectului EIT Food RIS Consumer Engagement Labs CEL Partners 2023, a fost realizată o pâine tip baghetă din ingrediente naturale obținută din făină de grâu in amestec cu seminte de orz rezultate ca si subprodus, valoros din punct de vedere nutritional, în procesul de fabricare a berii.
Produsul tip baghetă este rezultatul procesului de co-creare dezvoltat în cadrul Consumer Engagement Labs, fiind dezvoltat prin participarea activă a studenților de la Universitatea de Vest din Timișoara, respectiv studenti de la
Universitatea de Stiintele Vieții „Regele Mihai I„ din Timisoara. Elementul de noutate care se va regăsi în soluția conceptuală a produsului si care va fi comercializat de către SC PROSPERO incepând cu anul 2024, il constituie utilizarea subproduselor din industria berii, bogate în principii active, în tehnologia de obținere a alimentelor făinoase, in contextul economiei sustenabile si circulare. De asemenea, având in vedere conținutul scăzut in carbohidrati, bagheta se adresează si persoanelor care suferă de diabet sau sunt interesate intr-o dietă hipoglucidică.
Având în vedere soluțiile conceptuale inovatoare propuse de către consumatori in cadrul laboratorului de co-creare, SC PROSPERO SRL isi propune să ia in considerare si alte idei creative obținute în cadrul acestui Consumer Engagement Labs și să răspundă cu noi propuneri comerciale pe piață, pe lângă cea selectată in cadrul acestui proiect.
Implementarea proiectului a fost realizată cu suportul cadrelor didactice de la Universitatea de Stiintele Vieții „Regele Mihai I„ din Timisoara: Prof.dr.habil. Ersilia Alexa, s.l.dr. Monica Negrea, s.l.dr. Ileana Cocan si conf.dr. Alexandru Rinovetz in parteneriat cu colectivul S.C. PROSPERO S.R.L.: Manager Adina Brinzeu, ing. Lelia Serpe, ing. Monica Ruxanda , ing. Sylvestre Dossa
Comentarii prin facebook