Contribuabilii care trebuie să completeze Declarația 112 beneficiază de sprijin din partea ANAF pentru completarea acesteia. Aplicația cu formularul este disponibilă online, iar cei interesați au la dispoziție și un număr de call-center.
În Monitorul Oficial, Partea I nr. 1112 și din 1112 Bis din 11 decembrie 2023, a fost publicat Ordinul nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.
Aplicația/formularul pe portalul ANAF este accesibilă la acest link, iar pentru a beneficia de asistență/îndrumare pentru completarea formularului 112, contribuabilii pot apela Serviciul central de asistență contribuabili – Contact-center, la numărul de telefon: 031.403.91.60.
Data de 21 decembrie este termenul de declarare și plată a obligațiilor fiscale, conform prevederilor art. 155 alineatul (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare: „Creanţele fiscale administrate de organul fiscal central pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementează, scadenţa şi/sau termenul de declarare se împlinesc la 25 decembrie, sunt scadente şi/sau se declară până la data de 21 decembrie. În situaţia în care data de 21 decembrie, este zi nelucrătoare, creanţele fiscale sunt scadente şi/sau se declară până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie.”
Comentarii prin facebook