SMTT taie mai multe curse, la sugestia STPT, pentru … optimizare. Afectate, și cursele din Timișoara, și cele metropolitane/Document

Ruben Latcau

Ruben Latcau

Ordonanța de urgență de limitare a cheltuielilor și necesitatea reducerii numărului de ore suplimentare necesar a fi plătite pentru șoferi și vatmani, fac necesară tăierea unui număr de curse operate de Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), a anunțat, luni, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, șeful Asociației Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT). Afectate vor fi numeroase linii de transport, atât cele din mediul urban, din Timișoara, dar și cele care vizează zona metropolitană.

Săptămâna trecută de la STPT a venit o adresă către SMTT prin care s-au propus o serie de optimizări ale rutelor de transport atât în județ cât și în Timișoara, optimizări care au fost în primul rând impuse de aplicarea de la 1 ianuarie a ordonanței austerității, pe care Guvernul Ciolacu a implementat-o. Acea ordonanță prevede niște limite salariale în cadrul STPT-ului, iar aceste limitări salariale blochează numărul de ore suplimentare pe care șoferii le pot executa în mod normal de-a lungul timpului. O parte mare din deficitul de șofer pe care siteul l-au avut a fost acoperit prin aceste ore suplimentare pe care ei le puteau executa și care erau plătit de către societate conform prevederile lor, prevederilor legale. Dar, de la 1 ianuarie acest acest lucru nu se mai poate face decât până într-o anumită măsură, un anumit plafon. De aici a fost principala problemă și aici a fost principala nevoie de a face aceste optimizări”, spune Lațcău.

Conform viceprimarului Timișoarei, nu se taie linii de transport ci se … optimizează.

Optimizările nu elimină nicio rută în acest moment, nu fac nicio comasare de rută în acest momen,t au ca și rol doar să facă optimizări pe transport pe trenuri. Seara, de exemplu, au fost rute de transport la nivel de județ unde după ora 8 – 9  mai erau poate unu-doi călători care au transportați pe trei-patru rute dus-întors.
 Și atunci aceste optimizări au fost făcute în așa fel încât după ora 22:00 a fost făcută o reducere pe pe transport atât în județ cât și în Timișoara au mai fost anumite vârfuri care au fost care au fost eliminate acolo unde pe acel vârf era 412 călători care erau transportați, iar obiectivul acestei aceste optimizări, precum spuneam, este acela de a ne asigura că rutele pe care le avem planificate sunt și rute care pot să fie executate, pentru că dacă ar fi rămas în felul în care ele erau înainte, riscul era că în realitate, de fapt unele dintre ele nu ar fi putut să fie făcute tocmai din cauza acestui plafon, pe care ordonanța guvernul lui Ciolacu l-a impus”, a mai declarat Lațcău.

Acesta spune că aria metropolitană acoperită de STPT a trebuit să fie extinsă foarte mult pentru că cele mai multe rute de transport auto din județ au fost oprite, iar pentru aceasta ar fi de vină Consiliul Județean Timiș. Iar primăriile s-ar fi îndreptat spre SMTT și STPT pentru a avea transport public.

Un alt motiv și o altă problemă mare pe care pe care o avem și care generează probleme pentru transportul public în Timișoara și în periurban este faptul că în ultimii 4 ani de zile la nivel de județ au fost desființat mare parte din rutele de transport. Vorbim de un număr de 63 de linii care au fost desființate dintr-un total de 85 de. Practic, peste două treimi, aproape trei sferturi între linie de transport la nivel de județ, au fost desființate în ultimii ani, iar toate aceste comune, toți acești primari au venit în ultima la Primăria Timișoara, și la SMTT și la STPT ca să beneficieze de transport la transport public. O parte din aceste comune au fost preluate de către SMTT, o parte dintre ele nu au putut să fie preluate, dar problema aceasta și preluarea de de rute în județ în zone foarte extinse, da, ne ducem până la granița cu Serbia sau cu județul Arad. Am ajuns ca noi să fim în punctul în care în acest moment, zona de transport public metropolitan Timișoara este cel mai extins din țară, cu cea mai mică densitate, tocmai pentru că am am ajuns să oferim servicii de transport public în județ în locul acestor linii pe care Consiliul Județean le-a desființat în ultimii ani de zile”, mai spune viceprimarul Timișoarei.

Lațcău susține că optimizările sunt aplicate și în Timișoara și în județ. Aceleași optimizări pe care le-am făcut pe transportul public în județ, aici mă refer la vârfuri reduse. Seara, după ora 22:00 avem modificările. Seara, de exemplu, am avut linii, unde aveam patru trenuri pe linii, adică patru autobuze pe acea linie și după ora 22:00 am redus la două trenuri. Genul acesta de optimizări în care ruta funcționează în continuare, doar reducem calitatea de optimizare pe care o executăm în fiecare lună. E vorba de tot orașul și tot ce înseamnă metropolitan, e vorba de tot transportul care funcționează la nivel de SMTT atât Timișoara cât și toate comunele din SMTT”, conform lui Lațcău.

Conform modificărilor, la linia de autobuz 33 erau pe traseu patru autobuze, se vor reduce la două, iar două se vor retrage două: 4 unităti: T1: 23:44 devine 22:23 (2 curse), T2: rămâne 23:52 , T3: 23:30 devine 22:10 (2 curse), T4: rămâne 19:10. De asemenea, mai multe curse metropolitane sunt afectate.

Adresa STPT nr. 1056 din 17.01.2024 catre SMTT

Etichete
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Lala a spus: (ianuarie 23rd, 2024 at 05:12 )

Mijloacele de transport de pe linia 11 ,circula foarte prost.se sare peste curse,vorbesc despre cursele de la orele de varf(dus-intors)când .ar trebui sa se ia masuri,nu I normal sa aștepți jumătate de ora în stație la minus grade afara.
Încă un aspect, lipsa căldurii în mijloacele de transport(l11,m11).iar șoferii sa fie atenți la drum nu cu ochii în telefon sa treacă pe rosu,cum se întâmplă uneori.eu personal am sunat și făcut sesizări în privința celor menționate mai sus dar nu s a remediat nimic.
As mai avea o întrebare…este normal ca s au închis spatiile dintre șofer și călători?
S au întâmplat cazuri când la șoferi li s a făcut rău la volan .
Cum se poate ajunge sa intervină cineva, în acest caz,fiind în mers mijlocul de transport..?…

eo55 a spus: (ianuarie 23rd, 2024 at 07:50 )

Câți soferi/vatmani s-au angajat în ultimele 6 luni? Vreo creștere a frecvenței de circulație?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Daniel Florea

Încă un primar din Timiş are interzis la candidatură. PNL-istul Daniel Florea nu va putea candida pentru Primăria Checea

Primarul suspendat al comunei Checea, Daniel Florea, nu va mai putea candida pentru un nou mandat, potrivit unei decizii definitive din justiţie. Este al treilea primar, după Recaş şi Şandra, care are interzis la candidatură. După edilii PSD din Recaş şi Şandra (ultimul suspendat din funcţie) nici Daniel Florea, primarul suspendat al comunei Checea, nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Încă un primar din Timiş are interzis la candidatură. PNL-istul Daniel Florea nu va putea candida pentru Primăria Checea
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

O timișoreancă a devenit dublă Campioană Balcanică la Culturism, și Campioană Absolută, la categoria ei de vârstă

Mădălina Stanca, o sportivă de 20 de ani din Timișoara a participat în weekend la Campionatul Balcanic de Culturism și Fitness, unde a obținut de două ori locul I la categoria Bikini fitness (locul I Junioare, respectiv locul I Senioare – conform regulamentului, vârsta îi permite participarea la ambele categorii). Încununarea acestui succes a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O timișoreancă a devenit dublă Campioană Balcanică la Culturism, și Campioană Absolută, la categoria ei de vârstă
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul suspendat al comunei Checea, Daniel Florea, nu va mai putea candida pentru un nou mandat, potrivit unei decizii definitive din justiţie. Este al treilea primar, după Recaş şi Şandra, care are interzis la candidatură. După edilii PSD din Recaş şi Şandra (ultimul suspendat din funcţie) nici Daniel Florea, primarul suspendat al comunei Checea, nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Încă un primar din Timiş are interzis la candidatură. PNL-istul Daniel Florea nu va putea candida pentru Primăria Checea
Mădălina Stanca, o sportivă de 20 de ani din Timișoara a participat în weekend la Campionatul Balcanic de Culturism și Fitness, unde a obținut de două ori locul I la categoria Bikini fitness (locul I Junioare, respectiv locul I Senioare – conform regulamentului, vârsta îi permite participarea la ambele categorii). Încununarea acestui succes a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O timișoreancă a devenit dublă Campioană Balcanică la Culturism, și Campioană Absolută, la categoria ei de vârstă
Primarul comunei Șag, Flavius Alin Roșu, şi-a depus, duminică, candidatura pentru un nou mandat de primar. El va susţinut de nu mai puţin de patru partide care au constituit Alianţa pentru Şag. Chiar de Duminica Floriilor, Flavius Roşu şi-a depus candidatura pentru cel de-al treilea mandat de primar al comunei Şag. Sub deviza “Numai împreună...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Susţinut de patru partide, Flavius Roşu şi-a depus candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Şag
Ei bine, mai sunt şi candidaţi la primărie care nu promit că vor face noi drumuri, şcoli, grădinţe, creşe, curăţenie, investiţii în lapte şi miere. Din contră, se angajează să aducă tot răul de pe pământ în cazul în care vor ajunge primari. Că la mijloc e o crasă lipsă de educaţie, ca să nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (7). Cel mai corect dintre candidaţi. Alina Sperlea promite că, dacă va ajunge primăriţă, va aduce în Dumbrăviţa toate nenorocirile din lume
Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei 19:40, cu privire la faptul că pe strada Ardealului dinl Timișoara, s-a produs un accident de circulație soldat cu rănirea a două persoane, conducătorul auto vinovat de producerea accidentului părăsind locul faptei fără încuviințarea poliției sau a procurorului. Polițiștii s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea
Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va fi respectat, spunea, joi, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Iar situația din teren pare să evolueze favorabil, constructorul român a ajuns cu investiția la 80 la sută din total. Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara a anunțat că stadiul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto
Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent în localitatea Tapia. Acesta fusese închis circulației în toamna anului trecut, ceea ce a însemnat probleme mari pentru locuitorii din zonă, care nu au mai avut pe unde traversa acel canal. La finalul lunii noiembrie, Consiliul Județean Timiș anunța închiderea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia
Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și porțiunea care traversează Timișoara, sunt demarate, deocamdată pe un singur lot dintre cele patru, Lugoj – Timișoara Est. Pentru alte două loturi, inclusiv cel timișorean, au fost emise autorizațiile de construire. Primul șantier de pe tronsonul Caransebeș – Timișoara –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara
Top