Pe unul dintre tramvaiele moderne din Timișoara, o companie din domeniul automotive care are câteva mii de angajați în orașul de pe Bega testează un nou sistem de avertizare a coliziunii frontale. Compania testează sistemul pe un tramvai în depoul Societății de Transport Public Timișoara. Colaborarea cu STPT sprijină dezvoltarea de soluții sigure și durabile pentru transportul în comun.
Furnizorul de servicii de dezvoltare și inginerie din cadrul companiei germane, oferă soluții tehnice pentru un trafic urban mai sigur prin tehnologii create cu scopul de a oferi cele mai bune experiențe atât pentru vatmani, cât și pentru călători.
„Oferim experiența noastră în inginerie pentru a sprijini transferul de tehnologie și produse specifice domeniului automotive către clienți din alte industrii. Colaborarea noastră cu Societatea de Transport Public din Timișoara oferă o oportunitate excelentă de a îmbunătăți soluțiile noastre pentru domeniul feroviar, prin activitățile de cercetare și dezvoltare desfășurate local. Sistemul de avertizare a coliziunii frontale, personalizat de CES pentru nevoile specifice ale transportului public, reprezintă o evoluție importantă pentru îmbunătățirea siguranței în mobilitatea urbană”, a declarat Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România.
Tramvaiele operează în mare parte în trafic intens și foarte complex în interiorul orașului, un mediu în care numărul participanților la trafic, neprotejați, este în creștere: a crescut gradul de utilizare a bicicletelor și a trotinetelor electrice. În același timp, atenția în trafic a scăzut în special determinată de utilizarea telefoanele mobile.
Sistemul de avertizare a coliziunii frontale folosește informații obținute prin detecția radar, o poziționare precisă folosind antena GPS și o hartă digitală. Acesta identifică obstacolele pe traseul estimat al tramvaiului și transmite vatmanului un semnal de avertizare vizual și sonor pentru obiectul detectat, într-o primă etapă și, apoi, pentru frânarea de urgență. Soluția poate fi implementată în variantă doar cu notificare, oferindu-i vatmanului posibilitatea de a activa frâna manual sau în varianta în care poate acționa automat frâna de urgență, astfel încât tramvaiul să se oprească imediat, fără intervenție umană.
„Posibilitatea de a testa noi tehnologii inovatoare, cum ar fi sistemele de avertizare la coliziunea frontală pe un tramvai, reprezintă un pas semnificativ către crearea unui sistem de transport public modern, în acord cu cerințele actuale. Parteneriatul nostru cu Continental ne oferă ocazia de a experimenta soluții tehnice aliniate cu viziunea noastră pentru o mobilitate urbană mai inteligentă, mai sigură și mai confortabilă”, a declarat Constantin Cocheci, directorul Societății de Transport Public Timișoara.
Comentarii prin facebook