Din această săptămână, interacțiunea dintre cetățeni și primăria Timișoara se va face mai ușor, odată cu lansarea Portalului Unic, o platformă complexă de servicii digitale pentru timișoreni. Acesta va asigura interacțiunea cu Municipalitatea într-un mod. Odată cu lansarea Portalului Unic, modul implicit de interacțiune cu Primăria Timișoara devine cel digital.
Lansarea are loc miercuri, în cadrul unui eveniment la Cinema Timiș. Cu această ocazie va avea loc și o dezbatere despre digitalizarea Timișoarei și a României la care vor participa directorul Microsoft România, Bogdan Putinică, General Manager ETA2U, Stelian Câmpianu, Head of Big Data & Security, Eviden Technologies România, Ovidiu Dan și consilierul personal al primarului Timișoarei pentru digitalizare, Valentin Mureșan, moderator, Silvia Fierăscu, cercetător la Universitatea de Vest Timișoara. Gazdă va fi primarul Dominic Fritz.
Accesul în sală este permis doar în urma înscrierii pe internet https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd7icl5FK_YMaQhhhmnOEohy5IdmFMUfnqoe56ag00wzeQ0dA/viewform , în limita locurilor disponibile. Evenimentul începe la ora 17:30.
„În ultimii 3 ani, cu o echipă de excelenți profesioniști am început digitalizarea Primăriei Timișoara și recuperarea decalajelor uriașe între nivelul serviciilor digitale oferite de administrație timișorenilor, comparativ cu mediul privat. E un proces care continuă, dar mă bucur că am ajuns în punctul în care putem să le oferim timișorenilor servicii moderne, adaptate secolului în care trăim și să reducem drastic timpul pe care îl pierd de la un ghișeu la altul”, a anunțat primarul Dominic Fritz.
Odată cu lansarea Portalul Unic, peste 300 de tipuri de cereri, precum și plata taxelor și impozitelor va fi posibilă fără deplasare la ghișeu. Fiecare cetățean al orașului își poate crea o identitate digitală unică recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia va putea accesa serviciile oferite de Primărie și își va putea gestiona dosarul unic personal.
„Am gândit întreaga platformă astfel încât să răspundă nevoilor pe care le are cetățeanul și să reducă și să simplifice cât mai mult birocrația. Practic, indiferent de problemă – că e vorba despre un aviz de la Urbanism, o plată la Direcția Fiscală sau orice act de la un departament al Primăriei – cetățeanul știe la orice pas ce are de făcut, poate completa și trimite formularele cerute de lege, poate urmări unde se află solicitarea lui, și, la final, primește răspunsul în contul său unic. Economism nu doar timpul oamenilor, ci și creștem transparența informațiilor”, a mai spus primarul Dominic Fritz.
Soluțiile digitale implementate odată cu portalul unic fac posibilă integrarea și interoperabilizarea tuturor serviciilor administrației, fie ca sunt livrate de Primărie sau de serviciile subordonate. De exemplu, prin identificarea cu ROeID în portalul unic se interoghează automat dosarul fiscal al cetățeanului și se prezintă informații despre impozite sau amenzi, prezent și istoric. Cererile depuse online împreună cu documentele atașate digital se transformă automat în dosare digitale care sunt procesate exclusiv digital în Primărie, mărind transparența și viteza de procesare a cererilor.
Acest serviciu este o premieră pentru administrațiile publice din România și a fost realizat în cadrul unui proiect de digitalizare cu fonduri europene câștigat de Primăria Municipiului Timișoara, în 2022.
Comentarii prin facebook