Prezent la Lugoj, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a avertizat eventualii speculatori imobiliari să nu încerce să să crească artificial prețurile de despăgubire pentru unele terenuri aflate pe traseul viitorului drum expres Lugoj – Filiași, pe ultima sută de metri, pentru că nu vor fi plătiți. Aici, în iunie ar urma să se termine prima etapă a proiectului.
”Lucrurile sunt destul de înaintate pe toate tronsoanele. Eu zic că în iunie vom semna contractul și pentru Lugoj. Și chiar astăzi m-am interesat la colegii de la CNAIR, pentru Lugoj – Caransebeș sunt depuse ofertele, absolut totul e pe linie dreaptă. Se va semna contractul în luna iunie”, a spus Grindeanu.
El a avertizat că nu vor fi tolerate eventualele inițiative prin care prețul terenurilor de pe traseul acestui drum expres este crescut artificial, prin transformarea unui teren extravilan în teren construibil, prin elaborarea unor Planuri Urbanistice Zonale.
”De ce țin să amintesc de acest drum expres care va lega autostrada A1 de Caransebeș-Severin-Craiova-Pitești-București. În primul rând, pentru că e important pentru noi, pentru bănățeni, mergând și în jos spre Caraș. În al 2-lea rând, transformă Lugoj într-un nod rutier extrem de important, fiindcă va fi la intersecția dintre acest drum expres și autostrada A1. Aș face, înainte de aceste lucruri bune și un apel la cei care, de obicei, speculează situații de acest tip să nu le mai speculeze, spun dezvoltări imobiliare făcute pe ultima sută de metri. Colegii mei de la CNAIR n-o să le accepte. Mergem în instanță și vom merge în instanță pentru cei care se cred băieți inteligenți și știm că o să vină drumul expres să-și facă acuma PUZ-uri și alte chestiuni, fiindcă despăgubirile sunt mult mai mari, de vreo zece ori mai mari, când vine statul român să exproprieze dacă ai un PUZ și e un PUZ construcții față de extravilan. Aș face un apel să se liniștească, pentru că drumul expres va veni, dar pentru pentru cetățeni, nu pentru băieți din aceștia deștepți și nu asta este ceea ce am transmis doamnei directoare (n.r. Nicoleta Pordea, director al Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara), să nu cumva să accepte să dea avize. Și n-a făcut acest lucru până în acest moment, să dea avize pentru PUZ-uri din acestea făcute pe ultima sută de metri pentru foarte mulți bani. Asta e o atenționare publică, n-are niciun fel de culoare politică, e atenționare publică pentru băieții ăștia deștepți care se pregătesc să facă lucrul ăsta în Lugoj”, a subliniat Grindeanu.
Noul drum expres va oferi Lugojului o completare a actualei centuri de ocolire, va fi o legătură până la drumul Buziașului.
”Deci este momentul în care venim cu acest drum expres, de fapt, noi închidem partea cealaltă, de vest, a centurii deja existente, pentru că venim cu descărcarea mult mai înainte de descărcarea care dă acum în în centură. Atunci efectiv ocolim pe partea de vest a Lugojului, localitatea dumneavoastră. Sigur, cu două-trei descărcări înspre oraș se rezolvă tot ceea ce ține de traficul greu, din punctul meu de vedere. Inclusiv pe varianta unde nu sunteți acoperiți acum, spre Buziaș, și să se lege până spre Coștei, adică ăsta este traseul, astfel încât Lugojul să aibă acoperită mare, mare proporție zona perimetrală”, a mai declarat ministrul
Comentarii prin facebook