Odată cu intrarea în vigoare a planului de reorganizare a Centrului de Proiecte Timișoara, structura prin care primăria a asigurat buna derulare a Capitalei Culturale, dar și a numeroase alte finanțări nerambursabile, și conducerea structurii va fi preluată de altă persoană. Alexandra Rigler, care a ocupat acest post din 2021, se retrage de pe funcție.
Sub conducerea Alexandrei Rigler, instituția a devenit un pilon esențial al ecosistemului cultural din Timișoara, cu un rol cheie în coordonarea programului „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii” și în crearea celor mai accesibile și transparente linii de finanțare pentru sectorul cultural, artistic, pentru susținerea tinerilor, a educației și a comunității . Alexandra Rigler a contribuit la definirea unei viziuni instituționale centrate pe sprijinul inițiativelor independente, colaborarea între sectoare și regenerarea culturală a orașului. A construit de la zero o echipă profesionistă și a pus bazele unui model instituțional deschis și adaptat nevoilor actuale ale sectorului cultural. Sub mandatul său, Centrul de Proiecte a devenit nu doar un finanțator, ci și un actor implicat direct în viața publică, capabil să administreze infrastructuri și să producă evenimente de impact. Retragerea sa marchează finalul unei etape importante și lasă în urmă o direcție clară, o echipă consolidată și un cadru funcțional care deschide un nou capitol pentru Centrul de Proiecte.
„Sunt recunoscătoare pentru acești patru ani în care am avut șansa să contribui la consolidarea unei instituții publice noi, construită cu încredere în idei, oameni și procese transparente. Centrul de Proiecte a devenit, în acest timp, un partener real pentru sectorul cultural din Timișoara și un instrument prin care orașul poate investi strategic în creativitate, în comunități și în spații cu potențial. Plec cu încrederea că această echipă va duce mai departe munca începută, cu aceeași claritate și forță care ne-a ghidat în acești patru ani”, a declarat Alexandra-Maria Rigler, cea care a condus Centrul de Proiecte.
Primarul Dominic Fritz a ținut să îi mulțumească pentru activitatea de pionierat depusă.
„Într-un moment în care Centrul de Proiecte intră într-o nouă etapă, vreau să îi mulțumesc Alexandrei Rigler pentru munca de pionierat pe care și-a asumat-o cu curaj și multă energie, în toți acești ani. A pus bazele unui proiect care contează și face diferența în comunitate”, a spus primarul Municipiului Timișoara, Dominic Fritz.
Postul lui Rigler va fi preluat, interimar, de Ramona Laczkó-Dávid
Conducerea interimară a Centrului de Proiecte va fi asigurată de Ramona Laczkó-Dávid.
„Preiau acest rol cu mult respect pentru munca depusă până acum și cu convingerea că Centrul de Proiecte este pregătit să intre într-o nouă etapă de dezvoltare. Reorganizarea instituției reflectă nu doar maturizarea sa, ci și nevoia de a răspunde mai eficient provocărilor și oportunităților din ecosistemul cultural al Timișoarei. Am încredere în echipa Centrului, în parteneriatele construite în timp și în potențialul acestui oraș de a investi cu sens în creativitate, comunitate și spații de expresie. Vom continua să lucrăm cu deschidere, rigoare și atenție față de nevoile comunității timișorene pe care o deservim, consolidând o instituție publică relevantă, responsabilă și conectată la dinamica orașului.”, a spus Ramona Laczkó-Dávid.
Începând cu 2022, Ramona Laczkó-Dávid a ocupat mai multe roluri cheie în peisajul cultural al Timișoarei, printre care coordonatoare a Programului Cultural Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, coordonatoare a Programului Power Station și responsabilă de relațiile internaționale în cadrul Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara. Ramona Laczkó-Dávid este absolventă a programului de master „Arts and Heritage: Policy, Management and Education” din cadrul Universității Maastricht , Facultatea de Arte și Științe Sociale, Arte și Cultură (Țările de Jos).
Centrul de Proiecte se reorganizează
În urmă cu câteva zile, Consiliul Local Timișoara a aprobat reorganizarea Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara. Acesta primește un plus de 20 de posturi. Instituția va continua să funcționeze pe direcțiile principale dezvoltate în acești ani: derularea programelor de finanțare nerambursabilă, administrarea spațiilor destinate comunității, inclusiv a cinematografelor din oraș, și organizarea de proiecte și evenimente. Reorganizarea asigură o coordonare mai eficientă a activităților tot mai complexe ale instituției în beneficiul sectorului cultural timișorean.













































Comentarii prin facebook