
Începând de luni dimineață, ”distracția” șoferilor care circulă pe A1, între Topolovățu Mare și Lugoj, s-a mutat pe sensul dinspre Timișoara spre Lugoj, după ce pe sensul opus s-au încheiat lucrările de reparații. Desigur, cum era de așteptat, în ciuda opiniilor negative ale șoferilor, soluția aleasă pentru devierea circulației a fost aceiași ca și cea folosită și la operațiunile de pe sens opus, adică ”pe sate”, nu prin devierea circulației pe o bandă pe sens opus, de exemplu, așa cum se practică în restul țărilor din vest.
Topolovățu Mare, Iosifalău, Chizătău, Belinț sau Coșteiu sunt localitățile rurale care vor ”beneficia” din plin de devierea traficului aglomerat de pe autostradă pe drumul național.
De luni dimineață, 21 iulie, a început etapa a doua a lucrărilor de pe A1, între nodurile rutiere Topolovățu Mare (km 474+636) și Balinț (km 458+510). Cei de la DRDP Timișoara spun că antreprenorul lucrării, Drumuri și Poduri Banat – DPB, s-a angajat să finalizeze aceste lucrări până la începutul lunii august, având în vedere că această perioadă marchează creșterea semnificativă a valorilor de trafic pe A1, în special pe sensul de intrare în țară.
Soluția aleasă pentru a oferi posibilitatea lucrărilor este identică celei folosite pentru reparațiile din sens opus.
”Traficul rutier este deviat pe drumul național european DN 6. Soluția de deviere a traficului a fost avizată de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere și I.G.P.R. – Direcția Rutieră, pe baza planului de instituire a restricțiilor de circulație întocmit de antreprenor. Decizia de deviere s-a luat din motive ce țin de siguranța circulației și a muncitorilor: Autostrada A1 înregistrează un număr ridicat de accidente, inclusiv în condiții de trafic normal. Dirijarea circulației în ambele sensuri pe o singură cale de autostradă ar fi implicat un risc major de accidente frontale, ar fi crescut pericolul blocării complete a traficului în caz de incident și, implicit, intervenția echipajelor de urgență ar fi fost îngreunată”, spun cei de la DRDP Timișoara.
Lucrările sunt esențiale pentru menținerea siguranței și calității infrastructurii rutiere. Lucrările vizează întreaga lățime a carosabilului, inclusiv pe timpul nopții, fiind necesare frezări, reparații la stratul suport și asfaltări succesive pe ambele benzi. Spațiul necesar pentru utilaje, precum și protecția muncitorilor impun evacuarea completă a traficului de pe tronsonul în lucru.
Pentru faptul că se ajunge să se circule pe drumuri sătești, administratorul drumului spune că de vină ar fi sistemele GPS de navigație.
”Recomandăm următoarea rută de ocolire: Timișoara → A1 km 474+636 (nod rutier Topolovățu Mare) → DJ 572 → DN 6 → Belinț → Coșteiu → Varianta de ocolire Lugoj → nod rutier A6 km 10+518 → A6 → nod rutier Balinț → A1 km 458+510 → Deva. Rutele alternative sugerate de aplicațiile GPS pot redirecționa traficul pe drumuri locale care nu sunt adecvate pentru volume mari de vehicule sau trafic greu. (…) DRDP Timișoara nu ia decizii unilaterale în astfel de situații, ci aplică prevederile stabilite de autoritățile competente!”, mai anunță DRDP Timișoara.













































Comentarii prin facebook