Primele firobuze noi achiziționate de Timișoara pentru dotarea STPT au intrat de vineri pe traseu. Ele vor circula pe linia 16, primii pasageri au circulat deja cu acestea, iar la bord i-au găsit pe primarul Dominic Fritz și viceprimarii Ruben Lațcău și Paula Romocean, veniți să strângă mâna beneficiarilor transportului public.
Produse de turcii de la Bozankaya, acestea au motor electric și pot circula 140 de kilometri în cazul unei avarii la linia de alimentare cu energie electrică. În total, la Timișoara vor ajunge 33 de firobuze noi, care le vor înlocui pe cele 30 aflate în circulație de 15 ani. Pentru început, pe traseu au intrat cinci care au sosit deja.
”Sunt 15 ani de la ultima achiziție de troleibuze, dăm în funcțiune noua generație de firobuze timișorene. Astăzi punem pe traseu cinci, mai, așteaptă încă nouă în garaj, și în total cumpărăm 33 de aceste firobuze, opt dintre ele mai mici, cum este modelul ăsta și 25 care sunt mai lungi. Aceste firobuze sunt cumpărate în cadrul unui proiect mare european, din fonduri PNRR, din care am cumpărat și tramvaie și, chiar ieri, am semnat contractul pentru 30 de autobuze electrice în plus pentru Timișoara. Mă bucur și că lansăm și un nou design pentru societatea de transport public și pentru toată flota noastră de transport public și prin asta vrem să transmitem foarte clar semnalul că începe o nouă eră pentru transportul public, mai multă calitate, mai mult confort și bineînțeles că lucrăm cu domnul director și la criza șoferilor și vatmanilor, pe care am avut-o acum un an, un an jumătate, unde ne-au lipsit peste 150 de șoferi, s-a terminat și am reușit să angajăm mai mulți și asta înseamnă că timișorenii vor vedea pe traseu mult mai multe mijloace de transport în comun. Știm că încă nu suntem acolo unde ne este locul. În fiecare zi lucrăm să ajungem acolo ca toți timișorenii să ajungă mai rapid, mai în siguranță, cu mai mult confort unde vor în oraș, dar astăzi facem un pas foarte important în această direcție”, a declarat primarul Fritz, venit să inaugureze intrarea pe traseu a firobuzelor.
Directorul STPT este mulțumit de dotarea primită de societatea pe care o conduce. ”Mâine se împlinesc 83 de ani de când a fost introdus primul firobuz în Timișoara, pe 15 noiembrie, în 1942. Noile firobuze sunt complet echipate pentru persoane cu dizabilități. Dețin un sistem complet care permite să verificați în Google Maps poziția vehiculului. Au validatoare noi, au toate sistemele pe care vi le puteți imagina la un vehicul la mașina dumneavoastră”, a transmis Florin Petolea, directorul STPT.
Vechile firobuze vor rămâne în continuare pe traseu, cel puțin deocamdată
Firobuzele mai vechi de pe traseu vor rămâne încă puțin. „Noi în momentul de față operăm cu 30 de firobuze în fiecare zi. Așteptăm să le avem pe toate noi recepționate. Când vor fi 33, probabil că vom înlocui toată flota. Vom păstra totuși câteva din cele vechi. Primăria împreună cu noi organizează o licitație pentru încă 10 troleibuze. Vom dori să mări frecvențele, de exemplu pe linia lui 16. Până ieri erau doar patru trenuri, acuma vor fi cinci și pe măsură ce avem vehiculele, noi vom mări frecvențele pe toate din ele când le vom a le vom avea pe toate. Firobuzele sunt cu motor electric ca și celelalte. În plus noul motor diesel la o tracțiune completă electrică 140km autonomie, sperăm să oferim cu ele și ne dorim să oferim calitatea transportului pe care timișorenii o merită”, a mai declarat Petolea.
Lansarea cu eveniment special nu a trecut fără a întâmpina probleme. Chiar firobusul care trebuia să transporte presa prezentă s-a blocat în stația de la Universitatea de Vest, nu au mai funcționat ușile, mijlocul de transport rămânând blocat în stație.
















































Comentarii prin facebook