Consiliul Județean Timiș a aprobat, luni, lista comunelor din Timiș care vor beneficia de 25 de microbuze școlare achiziționate prin intermediul Administrației Fondului de Mediu. Subiectul acestor microbuze a devenit un excelent subiect de abordat, așa că nici acest proiect de hotărâre nu a putut să scape de atenție.
Marcel Mihoc, de la AUR a fost interesat despre cât costă aceste autobuze, pentru că a citit în presa națională că ar fi fost probleme cu sumele alocate.
I-a răspuns, pe larg, Alfred Simonis, președintele CJ Timiș, care a subliniat că au fost cumpărate pentru județ microbuze cu 16 locuri, de la un producător de top, cu dotări pe măsură. S-au făcut comparații de preț între microbuze cu 8 locuri, față de microbuze cu 16, e normal să fie diferențe, a subliniat liderul CJT.
”Subiectul acesta al microbuzelor este unul care despre care consultanți spun să nu trebuia să vorbești nimic, pentru că s-a creat deja o percepție publică, însă vreau să administrația noastră n-ai nimic de-a face cu achiziția acestor microbuze. Ele au fost făcute în alte administrații. Însă chiar și așa, faptul că în România compară microbuz de 16 pre plus unu de un brand de lux, cel mai de lux brand de microbuze din lume cu alte microbuze de opt plus unu care sunt la un brand la limita inferioară a clasamentului acestora e incorect. E ca și cum cum compari un bolid de lux, ultimul model dintr-o clasă, cu un Logan. Totuși, sunt niște diferențe care trebuiesc văzute atunci când vedem tarifele. Eu vă spun că mi-e greu să cred că 15-16 consilii județene cu președinți de culori diferite, toți au avut o înțelegere cu cineva care nu știu ce vindea, că e posibil ca cineva să fi avut un slot pe România și să fie singurul care putea livra și asta a crescut prețurile, asta nu exclud. Dar asta n-are nimic de-a face nici cu fosta administrație și nici alte administrații prin România, așa ca și chestiune, ca să fim totuși complet sincer până la capăt”, a spus Simonis, în plen.
El a vorbit și despre microbuzele cumpărate în Timiș. E normal să fie mai scumpe, pentru că au 16 locuri, nu opt, a subliniat acesta. ”Microbuzele noastre că am verificat, și cele 29 plus patru, distribuite în vară și cele 25 de acum, din care patru sunt luate de de noi din economii, au făcut obiectul unei licitații, și cel mai mic preț a fost declarat câștigător. E adevărat, a fost și singurul, dar în momentul în care ai niște bani pe care trebuie să-i cheltuiești până la final de an și o singură firmă îți vine să-ți vândă microbuzele, având în vedere că e posibil să fi fost singura care avea lotul pe România, asta nu exclud. Și asta ar putea fi obiectul unei anchete, ca cineva să verifice de ce cineva știu ce urmează să se întâmple. Știți cine a făcut PNRR-ul, că nu l-am făcut eu. Adică putem discuta despre subiectul ăsta. Dar în ceea ce privesc achizițiile făcute, CJ Timiș, cu siguranță, și de fosta administrație și de actuala, au fost selectat cel mai mic preț, cât de mare acesta într-adevăr, trebuie comparat cu ce? Cu opt plus unu, cu o mașină simplă. Astea sunt 16 plus unu, brandul de lux, dacă doriți, la microbuze cu dotări la maxim. Dacă comparăm achizițiile din România sau din altă parte pe același tip de microbuz, evident că dacă se constată că e mai ieftin, suntem dispuși să întrebăm și noi de ce și să răspundem dacă e cazul, dar majoritate acestor oferte în țară au fost de la un singur ofertant, Alții n-au venit. Asta poate să ne două lucruri că prețul corect, pe de o parte, pe de altă parte, că poate cineva a avut exclusivitate în România pentru acest tip de microbuze negociate cu producătorul, de acum cu foarte mulți ani. Și atunci ai posibil ca prețul să fie mai mare decât ar trebui”, a mai subliniat președintele CJT.
Achiziția de microbuze va continua în Timiș. Dacă vor fi tot hibride sau clasice, aici se pune problema, spune Simonis. ”Noi vom mai achiziționa microbuze în anul acesta și în anii următori, pentru că am satisfăcut două, trei-patru școli speciale și vreo 50 de comune din 99. Să știți că presiunea e pe toate și în fiecare voi cumpăra. Rămâne să discutăm dacă le mai vrem hibride sau nu, pentru că sunt de două ori mai scumpe și primim exclusivități, sau vin firme care au exclusivitate la asta. Dacă-l iei pe motorină, s-ar putea să-ți fie mai multe competitoare, și să-i să fie unu aproape de adevăr. Așa comparăm”, a mai declarat președintele CJT.












































Comentarii prin facebook