Tramvaiele Bozankaya vor ieşi în sfârşit pe traseu, vineri, 3 iunie. Aceasta este cel puţin promisiunea celor de la STPT făcută Primăriei Timişoara. Ultimele echipamente care lipseau pentru ca tramaviele să poată circula au ajuns la Timişoara.
Primul tramvai Bozankaya a ajuns în Timişoara, în urmă cu aproape un an, fiind întâmpionat cu mare fast. De atunci au mai ajuns şapte garnituri, fără însă ca acestea să ajungă în circulaţiue. Motivul official a fost lipsa unor accesorii, care nu făceau parte din contracul iniţial, dintre care cele mai importante erau cricurile hidraulice folosite în caz de deraiere. În fine, toate acestea au ajuns la Societatea de Transport Public Timişoara (STPT) pe data de 25 mai. Cum nu mai există nici un alt impediment, performantele tramvaie vor fi scosse din depou şi vor fi puse în circulaţie pe 3 iunie. Cel puţin acest lucru este promis de cei de la STPT.
„În data de 25.05.2022 au fost livrate la sediul societăţii cricurile hidraulice achiziţionate de STPT în vederea asigurării suportului logistic în cazul unei deraieri, echipamente care nu erau prevăzute în proiectele antemenţionate. Instruirea personalului STPT cu privire la utilizarea echipamentelor va fi efectuată de reprezentanţii companiei producătoare la data de 02.06.2022, urmând ca tramvaiele să fie scoase în circulaţie începând cu dat de 03.062022”, se arată într-o adresă a STPT, semnată de managerul societăţii, Patriciu Ruşeţ, către Primăria Timişoara.
De aminitit că Primăria Timişoara a achiziţioant 21 de astfel de tramvaie, toate având culorile alb-violet ale lui Poli. Fiecare tramvai a costat 11,6 milioane de lei. Garniturile au o lungime de 30 de metri, o capacitate de 200 de călători şi o autonomie pe baterie de 63 de kilometri. Fabricanţii de la Bozankaya l-au prezentat a fi cel mai lung tramvai din lume care poate face o distanţă atât de lungă doar cu bateria proprie.
Comentarii prin facebook