Societatea de Transport Public Timișoara dorește să evite intrarea în insolvență, se arată într-un plan de restructurare a datoriilor către ANAF, întocmit de către o societate de specialitate. Consilierii locali timișoreni au aprobat, marți seara, mandatarea reprezentantului municipalității în consiliul de administrație al STPT să susțină acest plan.
Primăria Timișoara, proprietara STPT, a anunțat că vrea să plătească datoriile pe care societatea le are la ANAF. Ceea ce și parțial a făcut, 37 din cele 52 de milioane de lei datorie fiind deja plătite. Cererea de plată a sumelor datorate a fost deja depusă, la pachet cu operațiunea vine și realizarea unui plan de specialitate, pentru restructurarea datoriilor.
Iar acesta a fost întocmit și urmează aprobarea de către conducerea STPT. Planul prevede o perioadă de șapte ani de la aprobarea de către ANAF. Restructurate trebuie să fie 81,8 milioane de lei, din care 61 reprezintă principalul și restul majorările,
„Planul pe OG 6 propune, de fapt, o restructurare a datoriilor istorice și curente și, de asemenea, o restructurare viitoare, un plan, de fapt, pe mai mulți ani, care propune o restructurare a companiei. El prevede plata în întregime a sumei de 52 de milioane de lei, datorii curente și nu numai. În contrapartidă, ANAF va stinge tot o sumă asemănătoare”, conform viceprimarului Ruben Lațcău.
Cele mai importante măsuri se referă la informatizarea companiei printr-un sistem de tip ERP, care integrează toate fluxurile operaționale și contabile (de exemplu, câți km au fost parcurși zilnic, cât combustibil folosit, câte încasări, câți călători, costuri de operare etc.); Monitorizarea consumurilor de combustibil pentru vehicule precum și monitorizarea vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile;
Implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a crește încasările directe (vânzări de bilete/abonamente), dar și pentru a monitoriza încasările (practic, în orice moment se va putea verifica în timp real câți călători sunt în fiecare mijloc de transport și câți au plătit călătoria).
Restructurarea va afecta și personalul, se angajează vatmani și șoferi și se dau afară din oamenii care nu au serviciul în acest departament. Astfel se dorește angajarea a 150 de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public și a spori atractivitatea transportului public și numărul călătorilor; Eliminarea a 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și a 20 de posturi prin comasare departamentelor funcționale;
Prin planul de restructurare se caută și modalități de creștere a veniturilor din alte surse: Sistematizarea serviciilor de publicitate și reorganizarea departamentului de marketing pentru a crește veniturile companiei; Dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara; Extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara, pentru a crește veniturile companiei; Deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) către alte companii cu aceeași clasă de vehicule, pentru a crește veniturile companiei; Modificarea contractului care reglementează relația dintre companie și administrațiile locale, proces deja aflat în derulare; Instituirea de măsuri de guvernanță și control la nivelul administrării companiei.
Comentarii prin facebook