Dezastru, dezastru, dar cine e mama dezastrului în transportul public timișorean?

Editorial de Eugen Sasu

Editorial de Eugen Sasu

Un transport în comun într-un mare oraș merge bine ca serviciu public atunci când reușește să servească populația în niște parametrii decenți. Decența vine pe neștiute, căci atunci când nu-ți pui problema să întârzii la serviciu, căci poate nu vine autobuzul sau că o fi prea plin, e, atunci nu-ți mai pui nici întrebarea dacă acel SPTP din Bremen, de pildă, merge bine sau nu merge. Nu trebuie să-l lauzi, ci doar să te servești de el de câte ori ai nevoie, fie că te duci la slujbă, în centrul orașului la un restaurant, la un meci de fotbal sau la un concert seara. Atunci RATT-ul sau SPTP-ul merge bine și habar n-are lumea de ce ar merge rău într-o societatea normală.

Nu cred că și-ar pune foarte des nici angajații problema salariilor. Societatea public respectivă nu trebuie să facă mare profit, dar important este să nu producă pierderi. Dacă chiar le produce din considerente sociale, atunci municipalitatea le acoperă prin subvenții. Prin urmare, conducerea ar putea da salarii bune șoferilor, cu condiția să nu arunce banii pe alte cele, printre care și personalul auxiliar. Dar nu are treabă populația din Bremen cu câți șoferi are RATT-ul lor, câte datorii ar avea la Fisc, cine e în consiliul de administrație, care Helmuth și care Otto și de ce consilierii locali se strofoacă să dea cu ei de pământ din rațiuni financiare, pur și simplu politice, ba chiar electorale.

Și la noi ar trebui să meargă lucrurile în aceeași logică, dar nu e chiar așa. Presa titrează din doi în doi ani despre dezastrul de la SPTP, fie că directorul și membrii CA-ul sunt puși de un partid fost și plecat de la putere, fie dezastrul se întoarce sub altă coloratură politică. Nu poți face mari diferențe între „dezastre”, căci datorii „istorice” avem de la ăia dinainte. Nu știm din ce povestesc politicienii dacă ăștia noi fac dezastrul din ce în ce mai mic, până la linia de plutire, sau dezastrul crește în buna datină a muncii la stat.

Nu suntem noi o comisie de audit să știm dacă noua conducere a SPTP face pe medicul, încearcă „tratamente” dureroase și incomode, dar pacientul e atât de bolnav, încât trebuie să i se taie piciorul. Știm doar că actuala clasă politică locală aranjată în USR ca administrator la primărie și PNL opozant al administratorului userist vede lucrurile doar în logica unui război între bine și rău. Doar știrile vechi de presă te avertizează că dezastru era și în 2018, în vremuri liberale, și în 2022 și, firește, în alte perioade „istorice” ale SPTP, când societatea de transport construia biserici, doar-doar nu vine un dezastru mai mare.

Acum iarăși e dezastru, aflăm de la aleșii PNL. Care trebuie să știe ce înseamnă un dezastru la SPTP, căci e și al lor, ba chiar al lor. Da, o fi dezastru în datele financiare ale firmei, să răspundă șefii de acolo și primarii care i-au susținut, dar pare dezastru și în teren. Șantierele din oraș – bune și ele – au făcut ca noi ăștia mai în vârstă să nu mai recunoașteam traseele de acum două decenii, ani despre care spunem că atunci tramvaiul 4 și autobuzul 33 mergeau bine pe vremea primarului Gheorghe Ciuhandu. Așa o fi, dar dezastrul de atunci a început, a continuat în mandatele lui Nicolae Robu, iar dacă Dominic Fritz nu reușește mare lucru azi e și din vina ălora de dinainte.

Însă dezastru este și în clasa politică care se folosește de acest dezastru pentru a juca altfel ostilitățile electorale la anul. Cea mai vocală este consiliera Pro România Roxana Iliescu. Și eu aș fi vocal în locul dânsei, dacă mi-aș căuta loc în alt partid, dar nu aici aș puncta în locul lui Dominic Fritz. Dacă dezastrul e atât de mare la SPTP și altul mai mare tot n-are cum să vină, primar să fiu aș trage sforile să o numesc pe doamna Iliescu directoare la SPTP. Să facă treabă bună, să scoată societatea din dezastru. Nu merităm noi atât, contribuabilii?

Într-un comunicat PNL ni se atrage atenția că „coaliția USR-PSD”, și „parteneriatul USR-PSD” au făcut ceva rău în consiliu local, blocând o discuție despre starea dezastruoasă a SPTP. OK, te zgârie pe urechi asocierea asta de acronime, dar nu te apucă râsul și apoi plânsul să vezi cine se vaită de onorabilitate în relația cu PSD? Cine vorbește de „mărul bubos” adus la masa puterii? Liberalii? Ce e mai grav? Un parteneriat USR-PSD la municipiul Timișoara sau unul pe vreo șase ani cel puțin peste întreaga țară? O fi bune amândouă?

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

USR a spus: (octombrie 9th, 2023 at 14:02 )

Ce articol de 2 lei. Nu mai trebuie sa spuna nimeni nimic caci si asa merge prost. Care a fost faza cu ,, sa o punem pe domma consilier….? Sunt de 3 ani si ceva la butoane USR-istii… E din ce in ce mai rau. Dupa 3 ani au decis sa se ia de hotii de motorina? 3 ani au stiut si i-au lasat sa fure? Au acoperit furturile 3 ani?

ArpadN a spus: (octombrie 9th, 2023 at 15:46 )

STPT e gestionat sub orice critica nu de ieri de astazi… ci de cel putin 11 ani. Nici pe vremea lui Ciuhandu nu era roz, dar avea timpi de asteptare, aveai tramvaie care circulau la timp… astazi nimic.
PNL si USR administrate Robu si Fritz nu sunt capabile sa aduca oameni competenti sa gestioneze societatile si regiile care adm. Timisoara.

Prostia și fala se plătesc! a spus: (octombrie 10th, 2023 at 08:27 )

1) Până acum societățile și regiile au fost gestionate cu competență! De-aia am ajuns în groapă. Sub oamenii de partide se află sau ar trebui să se afle profesioniștii. Dacă lucrurile se clatină atât de rău, sub toate partidele, înseamnă că fie trebuie operat, fie trebuie să facem rugăciuni.
2) Transportul public e pentru săraci: niște pensionari și niște studenți plus oarece călători ocazionali. Acesta-i adevărul. Mai bine facem abonament la taxi să-l trimitem pe ăla mic la școală decât să facem presiune pentru un transport decent și pentru ca poliția și jandarmeria să fie în stradă și în troleibuze. E mai comod, plus că nu ne amestecăm cu săracii.
3) Pe unele rute, de la 01 septembrie 2013 „s-a uitat” să se schimbe orarul rărit de vară și vacanță. C-așa-i la noi, se uită și se fură. Cine se.

2 Trackbacks pentru acest articol

Revista presei–10.10.2023 – Info Timișoara Says:

[…] Dezastru, dezastru, dar cine e mama dezastrului în transportul public timișorean? […]

Revista presei–10.10.2023 – Info KAM Red Room Says:

[…] Dezastru, dezastru, dar cine e mama dezastrului în transportul public timișorean? […]

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat

Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot vota și în străinătate. În diaspora sunt organizate 950 de secții de votare pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, secţiile fiind deschise tim de trei zile, de vineri pănă duminică Secţiile de vot din diaspora au fost deschise la ora locală...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat
MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2. După ultima pauză internațională a anului, mai sunt patru jocuri de campionat până în pauza de iarnă: acasă cu CSC Șelimbăr, în deplasare la Unirea Ungheni, acasă cu CS Afumați și din nou în deplasare, la FC Voluntari. Jocul cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca, iar la un moment dat, la trecerea la nivel cu calea ferată, simplă fără bariere, a intrat în coliziune cu un tren care circula dintre București înspre municipiul Timișoara. În urma impactului, din nefericire, a rezultat decesul bărbatului. În cauză,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

La UVT va avea loc o nouă ediție a Maratonului de Antreprenoriat

Universitatea de Vest din Timișoara organizează o nouă ediție a „Maratonului de Antreprenoriat”. Evenimentul are loc marți, 26 noiembrie 2024, începând cu ora 9:30, în Aula Magna a universității. Participanții vor avea ocazia să urmărească expuneri și studii de caz speciale și să interacționeze cu personalități recunoscute din domeniul antreprenoriatului, care vor oferi publicului un capital...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La UVT va avea loc o nouă ediție a Maratonului de Antreprenoriat

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara organizează o nouă ediție a „Maratonului de Antreprenoriat”. Evenimentul are loc marți, 26 noiembrie 2024, începând cu ora 9:30, în Aula Magna a universității. Participanții vor avea ocazia să urmărească expuneri și studii de caz speciale și să interacționeze cu personalități recunoscute din domeniul antreprenoriatului, care vor oferi publicului un capital...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La UVT va avea loc o nouă ediție a Maratonului de Antreprenoriat
Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca, iar la un moment dat, la trecerea la nivel cu calea ferată, simplă fără bariere, a intrat în coliziune cu un tren care circula dintre București înspre municipiul Timișoara. În urma impactului, din nefericire, a rezultat decesul bărbatului. În cauză,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura „Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de Ocolire Timișoara Nord, DN6-DN69 la patru benzi de circulație”. După selecția/validarea ANAP se va stabili și data de depunere a ofertelor. Termenul de realizare al SF-ului este de 12 luni. Varianta de Ocolire Timișoara Nord a fost primul sector al...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare a vântului puternic un număr de 23 de localități din județul Timiș erau fără alimentare cu energie electrică. Președintele Consiliului Județean Timiș a solicitat intervenția cât mai rapidă a echipelor companiei de electricitate pentru remedierea deficiențelor. Vântul puternic a lăsat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 12.000 de timișeni fără curent electric. CJT cere intervenția rapidă a echipelor distribuitorului de electricitate
Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor mesaje false transmise în numele instituției, utilizând adresa de e-mail stefania.neagu@anaf.re. Aceste mesaje NU sunt emise de ANAF și urmăresc să inducă în eroare destinatarii, avertizează reprezentanții Finanțelor. Mesajele false pot conține informații înșelătoare, solicitări nejustificate sau linkuri periculoase care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ANAF avertizează asupra unor noi mesaje false în numele instituției
Clădirea cinematografului Studio, din centrul Timișoarei, a fost finalizată. După o investiție de cinci milioane de euro, cea mai mare parte bani de la Ministerul Culturii, îl locul vechiului cinema a apărut un hub cultural-cinematografic, cu două săli de vizionare, zone creative, dar și cu o grădină de vară, tot pentru proiecții, un roof –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Noul Cinema Studio e gata! Din 6 decembrie publicul e așteptat la proiecții de filme de cea mai bună calitate/FOTO
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot vota și în străinătate. În diaspora sunt organizate 950 de secții de votare pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, secţiile fiind deschise tim de trei zile, de vineri pănă duminică Secţiile de vot din diaspora au fost deschise la ora locală...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat
Top