Universitatea de Vest Timișoara e partener în cadrul unui proiect finanțat prin PNRR, care urmărește îmbunătățirea capacității personalului din creșe și grădinițe să asigure educație timpurie incluzivă și de calitate copiilor de până la 6 ani și profesionalizarea personalului care monitorizează calitatea serviciilor de educație timpurie pentru copiii sub 3 ani, respectiv de îmbunătățire a capacității personalului din educație, sănătate și social să monitorizeze calitatea serviciilor pentru copilăria timpurie.
Asociația Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună și Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, anunță lansarea proiectului „Servicii integrate și profesioniști în educația timpurie”.
Proiectul este finanțat prin Ministerul Educației în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență. Valoarea totală a proiectului este de 73,955,530.00, inclusiv finanțarea, valoarea eligibilă fiind 73,560,730.00 lei din care contribuția comunitară reprezintă 68,280,134.00 lei.
Contractul de finanțare a fost semnat în data de 5 august 2024, marcând astfel începerea proiectului al cărui scop global este îmbunătățirea capacității personalului din creșe și grădinițe să asigure educație timpurie incluzivă și de calitate copiilor de până la 6 ani și profesionalizarea personalului care monitorizează calitatea serviciilor de educație timpurie pentru copiii sub 3 ani, respectiv de îmbunătățire a capacității personalului din educație, sănătate și social să monitorizeze calitatea serviciilor pentru copilăria timpurie.
Proiectul se va finaliza la data de 30 iunie 2026 și are trei obiective majore:
- creșterea calității programelor de formare destinate profesioniștilor din serviciile de educație timpurie și adaptarea acestora la nevoile actuale ale beneficiarilor direcți ai serviciilor (antepreșcolarilor și preșcolarilor) prin acreditarea a două programe de formare la nivelul parteneriatului creat în cadrul proiectului;
- formarea a 348 de noi formatori din domeniul curricular pentru educație timpurie și formarea a 252 de persoane din sectoarele social, sănătate și educație în domeniul monitorizării calității serviciilor de educație timpurie antepreșcolară;
- formarea (cu ajutorul celor 348 de noi formatori domeniul curricular) a 21.000 de persoane din cadrul serviciilor de educație timpurie (personal didactic, personal didactic auxiliar și personal administrativ), cu prioritate pentru cele nou înființate, în vederea îmbunătățirii capacității personalului didactic și administrativ din structurile de educație timpurie de a asigura servicii de calitate.
Structura partenerială care va implementa proiectul este formată din 7 membri, dintre care o asociație cu experiență de aproximativ 30 de ani în domeniul formării profesionale continue pentru personalul din serviciile de educație timpurie – Centrul Step by Step, 4 instituții de învățământ superior de stat – Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași – universități de top la nivel național care organizează programe de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică şi gradele didactice II şi I, o fundație cu experiență de peste 20 de ani în reducerea discriminării, în special, dar nu exclusiv față de romi, care a dezvoltat cursuri de formare și resurse educaționale pentru profesori și elevi – Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună și un centru atestat de formare continuă a cadrelor didactice în limba maghiară – Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară
Comentarii prin facebook