Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională demarează în cursul lunii februarie 2017 următoarele noi serii de cursuri:
Consilier de orientare privind cariera (Cod COR 242306)
Cursul se adresează specialiștilor care ajută tinerii şi adulţii să se autoevalueze, să comunice eficient cu alţii, să elaboreze planuri cu privire la propria carieră şi la formarea adecvată necesară, să aibă în vedere cariere alternative, să facă faţă cu succes diferitelor obstacole pentru a-şi câştiga locul în societate şi pe piaţa muncii.
Tematica abordată vizează:
-Obiectivele şi metodele consilierii de orientare profesională
-Evaluarea consilierii de orientare profesional
-Autoevaluarea consilierului
-Metode şi tehnici de evaluare
-Activităţile consilierului
-Paliere de evaluare a activităților consilierului.
Perioada: 13 – 24 februarie 2017
Responsabil de mediu (Cod COR 325710)
Cursul se adresează celor interesați să gestioneze procese de mediu și agenților economici care generează deșeuri. Activitatea desfășurată de responsabilul de mediu cuprinde stabilirea aspectelor, obiectivelor de mediu, propunerea de măsuri pentru rezolvarea problemelor de mediu, îmbunătățirea performanțelor de mediu ale organizației.
Tematica vizează:
-Instruirea persoanei desemnate cu gestionarea deșeurilor din cadrul firmei, astfel încât să se asigure îndeplinirea obligațiilor legale în domeniul gestionării deșeurilor;
-Aplicarea prevederilor legale privind protejarea mediului;
-Aplicarea procedurilor de calitate;
-Gestionarea cerințelor legale de mediu;
-Elaborarea programului de management de mediu;
-Monitorizarea factorilor de mediu;
-Realizarea auditului intern;
-Supravegherea activității pentru prevenirea efectelor provocate de situațiile de urgență;
-Raportarea activității de mediu;
-Elaborarea documentației sistemului de management de mediu.
Perioada: 20 – 24 februarie 2017
Controlul intern / managerial la nivelul entităților publice – Noutăţi legislative (OSGG nr.400/2015 – republicat)”
Cursul se adresează următoarelor categorii de persoane:
– Ordonatori de credite principali, secundari și terţiari;
– Manageri din instituţii publice;
– Auditori interni;
– Membrii Comisiilor de Monitorizare (CM) constituite pentru Dezvoltarea şi Implementarea Sistemului de Control Intern Managerial – SCMI la nivelul entităţilor publice;
– Membrii Echipelor de Gestionare a Riscurilor (EGR) constituite la nivelul entităţilor publice; – Responsabili cu gestionarea riscurilor de la nivelul structurilor funcţionale ale entităţilor publice;
– Personal din entităţile publice implicat în procesul de dezvoltare şi implementare a SCMI.
Cursul are ca scop prezentarea măsurilor de control intern necesare pentru implementarea și dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM), abordarea unor modalități practice de implementare a SCIM în cadrul entităților publice, în concordanță cu Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015.
Obiectivele generale ale cursului vizează: Conştientizarea managementului general de la nivelul entităţilor publice cu privire la responsabilitatea în proiectarea implementării și dezvoltării continue a sistemului de control intern managerial–SCIM, inclusiv a Registrelor de riscuri şi a procedurilor operationale pentru fiecare activitate care se derulează la nivelul entitătii publice (art.2 din OSGG nr.400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţlor publice, republicat); Abordarea unor modalități practice de implementare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entitătilor publice – metode dinamice şi interactive.
Perioada: 20 februarie – 22 februarie 2017
La finalul cursului, participanții vor primi un Certificat de Participare emis de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș.
***
Toate cursurile se desfășoară la Centrul Regional de Afaceri al CCIA Timiș din Bd. Eroilor de la Tisa nr.22.
IMPORTANT!
Certificatele eliberate la absolvirea cursurilor autorizate de către Autoritatea Națională
pentru Calificări, împreună cu suplimentele descriptive în care se menționează competențele dobândite, au regim de acte de studii, fiind recunoscute oficial pe piața muncii din România, conform OG nr. 129/2000. La cerere, certificatele pot dobândi recunoaștere internațională.
Conform Codului Fiscal art. 21, alin 2 lit. H, costul cursurilor autorizate de Autoritatea Națională pentru Calificări se deduce integral din impozitul pe profit sau venit.
Informații suplimentare și înscrieri la Centrul Regional de Afaceri al CCIAT din Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22, cam.104, sau la tel. 0372185272, 0724604132, e-mail: amluca@cciat.ro, Ana Maria LUCA, consultant cameral DFPP.
Înscrieri on-line la adresa: http://www.cciat.ro/ficurs.php.
Comentarii prin facebook