O nouă clădire din patrimoniul arhitectural industrial al Timişoarei va deveni în curând istorie. Reprezentanţii organizaţiei Salvaţi Patrimoniul Timişoarei au anunţat că a fost decisă demolarea Fabricii de Pălării din zona centrală a oraşului. Zona urmează să se transforme în una mixtă, rezidenţială, office şi cu spaţii comerciale.
Zona Gării de Nord din Timişoara se va schimba total în următorii ani, în sens pozitiv. Mare parte din spaţiile industriale vor fi înlocuite cu construcţii noi, cu blocuri de locuinţe, spaţii de birouri sau unităţi comerciale. Startul a fost dat de complexul Nokia, urmat de City of Mara, iar acum urmează o altă zonă importantă, de mari dimensiuni, aflată chiar vizavi de Mara. Este vorba despre Fabrica de Pălării. Aceasta va fi demolată, urmând să fie înlocuită de un nou cartier modern, cu funcţiuni mixte.
Chiar dacă vorbim de o zonă nouă, dar care presupune demolarea unor clădiri cu calităţi arhitectonice istorice, reprezentanţii organizaţiei Salvaţi Patrimoniul Timişoarei consideră că o astfel de transformare poate fi benefică zonei.
„Urmează ca Fabrica de Pălării să se demoleze. Chiar dacă acolo e o zonă protejată, sperăm să dea bine, să fie de folos Timişoarei şi timişorenilor. E păcat că nu se ţine cont de patrimoniul industrial istoric al Timişoarei. Totuşi, acest proiect va aduce beneficii întregii zone. Mai rămâne Fabrica de Ţigări, din păcate, aceasta se autodistruge, sperăm să se poată face ceva acolo. Zona Gării va deveni una extrem de interesantă. Există Complexul Nokia, vizavi e Mara, se va construi un magazin Lidl acolo. În locul Fabricii de Pălării va fi o nouă zonă, cu funcţiuni mixtă, vor fi locuinţe, spaţii office, o bancă, mai multe spaţii comerciale”, am aflat de la Ilie Sârbu, reprezentantul Salvaţi Patrimoniul Timişoarei.
Singura parte din vasta zonă industrială unde era fosta fabrică şi care va scăpa de demolare este cea unde sunt fostele birouri, care va fi păstrată, fiind vorba de clădiri cu arhitectură protejată. În ceea ce priveşte regimul de înălţime, cel mai probabil se va merge prin raportare la clădirile din jur, iar vizavi se află fabrica celor de la Pasmatex, destul de înaltă, deci va fi permis şi un regim de înălţime generos pentru noul cartier.
Marea problemă care poate apărea în zonă e legată de traficul rutier. Ilie Sârbu vorbeşte despre studii de trafic nereale, realizate în perioade de circulaţie mai redusă în vreme de concedii.
„Timişoara se dezvoltă, nu ne putem opune şi nici nu e cazul. Dar sperăm să nu se aglomereze zona amintită din cauza acestor noi construcţii. Sunt unele probleme legate de studiile de trafic, cercetarea se face în perioadele de concedii, iar acestea nu reflectă realitatea. Acolo se va aglomera mult, circulaţia rutieră va creşte semnificativ”, a mai spus Sârbu.
Comentarii prin facebook