Proiectul guvernamental de dotare a Timişoarei cu autobuze electrice ar urma să se încheie în ianuarie 2022. Atunci, pe străzile oraşului, ar urma ca 44 de noi autobuze cu propulsie electrică integrală să transporte pasagerii.
Cu fonduri provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4- Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4e, Obiectivul specific 4.1./3 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, în parteneriat, conform Ordinului nr. 4812/01.10.2019 pentru finanţarea proiectului mai sus menţionat, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei în parteneriat cu Primăria Timişoara, capitala Banatului va fi dotată, alături de Braşov cu câteva zeci de noi autobuze electrice pentru transportul local.
Conform proiectului, perioada de implementare este de 48 luni, respectiv între 1 Ianuarie 2020 – Ianuarie 2022. Valoarea totală a proiectului de 226 milioane de lei, din care 184 milioane de lei fonduri nerambursabile.
În urma acestuia, la Timişoara vor ajunge 44 autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 18 m. Acestea vor fi insotit e de 15 statii de incarcare rapida si 44 statii de incarcare lenta pentru autobuze electrice, au anunţat cei care implementează iniţiativa. Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 130 persoane, din care minim 44 de persoane pe scaune.
Primăria Timişoara a decis deja şi rutele pe unde acestea vor circula: ruta M35: 2 autobuze, ruta 40: 4 autobuze electrice; ruta E7: 7 autobuze electrice; ruta 33 – 6 autobuze electrice; ruta E1: 5 autobuze electrice; – ruta E8: 3 autobuze electrice; 1 autobuze electrice; – ruta E2: 5 autobuze electrice; ruta M22: 6autobuze electrice: ruta E3: 3 autobuze electrice.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea transportului public, prin reînoirea mijloacelor de transport in comun de pe rutele de transport public selectate. Proiectul contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin înlocuirea vechilor autobuze cu propulsie diesel cu autobuze 100% electrice cu zero emisii. De asemenea, se vor asigura vehicule moderne, cu podea joasă, mai rapide, mai puțin zgomotoase, cu facilități.
Deocamdată, licitaţia de atribuire a construcţiei autobuzelor este în curs de derulare, fiind iniţiată de MDRAP. Există trei oferte depuse din partea unor asocieri de firme: New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, o asociere româno-israeliană, care importă autobuze Byd din China, polonezii de la Solaris Bus & Coach și asocierea Bozankaya Otomotiv Mak – Sileo GmbH. Cei din urmă sunt o cunoştinţă a Timişorei, turcii ocupându-se de producţia de tramvaie noi pentru oraş, tot cu fonduri europene.
Comentarii prin facebook