Primarul Nicolae Robu l-a ameninţat cu câteva zile în urmă pe şeful Agenţiei de Mediu Timiş cu destituirea din funcţie pe motiv că blochează proiectul construcţiei Pasajului Solventul. Blocajul are loc însă din cauza angajaţilor primăriei care nu ştiu, nu pot sau nu vor să trimită agenţiei câteva documente elementare. Documente fără de care eliberarea autorizaţiei de mediu ar fi ilegală.
Este deja un lucru binecunoscut că primarul Nicolae Robu nu-şi asumă niciodată un eşec al instituţie pe care o conduce, dând tot timpul vina pe alte entităţi. (Şi viceversa este valabilă, primarul lăudându-se cu realizări care nu-i aparţin.) Un astfel de caz este şi construcţia Pasajului subteran Solventul, care va face cândva legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării. Zilele trecute el s-a plâns că acest proiect ar fi blocat de Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM), lansând, cu acesată ocazie şi ameninţarea că-l va schimba din funcţie pe şeful acestei instituţii, Dan Cepeha.
„Iar am cerut emiterea autorizaţiei de mediu, stăm blocaţi aici de nu mai ştiu când, oamenii ăştia lucrează împotriva timişorenilor. Încontinuu cer câte ceva în plus, tot felul de hârtii sau explicaţii, fac orice numai să nu dea aprobarea (…) Nu putem lansa licitaţiile pentru că nu avem autorizaţia de mediu”, afirma Robu pe 16 noiembrie.
Primarul nu spune însă că acordul de mediu pentru acest pasaj nu a fost finalizat şi eliberat din cauza depunerii cu întârziere a unor documente sau chiar lipsei acestora, dar şi a solicitărilor primăriei de prelungire a termenelor pentru obţinerea avizelor de la alte instituiţii. Cu alte cuvinte, Robu se plânge de faptul că cei de la Agenţia de Mediu se încăpăţânează să respecte legea.
De altfel, doar în ultima perioadă, Dan Cepeha a solicitat de mai multe ori primăriei să prezinte actele necesare acordării acordului de mediu. Astfel, pe data de 23 iulie, APM solicită primăriei, prin adresa nr. 5244, să completeze documentaţia depusă cu mai multe acte printre care: localizarea şi suprafaţa organizării de şantier; riscul de alunecare de teren; seismicitate; riscuri pentru sănătatea umană etc. De asemenea se solicită un punct de vedere al Direcţiei de Urbanism din primărie „privind funcţiunea ca spaţiu verde a suprafeţelor de teren cuprinse în lucrările ce vor fi derulate (…), însoţit de planşa aferentă”. Ca termen de răspuns se dă data de 30 septembrie.
Primăria nu răspunde la solicitare, iar pe data de 16 septembrie, agenţia revine cu o nouă adresă (nr. 6337) în care se solicită amintitul punct de vedere al Direcţiei de Urbanism, dar şi alte acte. Agenţia de Mediu mai încearcă şi pe 7 noiembrie, prin adresa 7433, solicitând din nou documentele pentru acordarea acordului de mediu. Printre acestea: memoriu de prezentare; date referitoare la cele 25 de locuri de parcare; distanţele până la cele mai apropiate locuinţe; punct de vedere emis de PMT privind încadrarea în Cadastrul Verde a suprafeţei de teren; HCL din care să reiasă că proiectul este de „utilitate publică”.
Adică tot felul de documente fără de care acordul de mediu nu poate fi acordat. Sau dacă ar fi eliberat, ar însemna o ilegalitate. Din partea primăriei însă nimic. Dincolo de aceste documente oficiale, au existat mai multe discuţii telefonice între Robu şi Cepeha, recunoscute şi de primar, în care al doilea îl roagă pe edil să trimită documentele necesare. Cu toate acestea, „meritocraţii” din primărie n-au făcut nimic. De altfel, chiar Cepeha crede că Robu nu este informat de subordonaţii săi despe aceste probleme.
„Probabil că domnul primar este dezinformat de către unii angajati ai PMT şi de către proiectanţi. Cred că ar trebui să caute boicotul şi sursa blocajelor în interiorul instituţiei pe care o conduce. Îi asigur pe cetăţeni şi pe domnul primar de tratarea cu responsabilitate maximă a proiectelor oraşului, în limitele cadrului legal în vigoare”, a declarat Cepeha pentru deBanat.
Despre “meritocraţia” angajaţilor primăriei multe lucruri nu trebuie adăugate, aceasta fiind de notoritetate publica. Trebuie spus însă că la Pasajul Solventul proiectant este firma Pod-Proiect din Iaşi, care a obţinut mai multe contracte cu Primăria Timişoara. Ce e adevărat, la preţuri de dumping, acesta fiind probabil şi motivul pentru care unele proiecte au avut mari probleme. Ca de exemplu cele de la Pasajul Jiul şi Popa Şapcă, ambele proiecte trebuind să fie refăcute. De altfel, mai multe surse ne-au declarat că s-a ajuns la astfel de probleme deoarece “competenţii” lui Robu din primărie nici măcar un caiet de sarcini ca lumea nu ştiu să facă.
Comentarii prin facebook