Poliția Locală Timișoara face economii importante după ce a trecut printr-un amplu proces de digitalizare.
Potrivit reprezentanților instituției, la principalele compartimente care gestionează documente, s-a redus consumul și, implicit cheltuielile, astfel că, față de anul anterior, la Biroul Comunicare, Registratură și Evidență Operativă a scăzut cu 50% consumul de tonere și cu 20% cel de hârtie, iar la Serviciul Dispecerat și Control Acces a scăzut cu 90% consumul de tonere și cu 50% cel de hârtie.
Anul trecut, au fost inițiate, printre altele, două module de sesizări, dedicate exclusiv apropierii de cetățeni, prin digitalizare.
De asemenea, a fost dezvoltat modulul existent deja la data respectivă, de înregistrare a documentelor în cadrul Direcției Poliția Locală Timișoara, fiind introduse noi secțiuni de documente primite de la cetățeni, elaborate intern și răspunsuri, secțiuni care ajută la vizualizarea acestora de către toți lucrătorii din instituție pentru realizarea unei mai bune colaborări între departamente, modulul fiind totodată interconectat cu Primăria Timișoara.
Cele două noi module dezvoltate de la începutul anului trecut sunt cel de Sesizări Telefonice, care a început să funcționeze efectiv din luna ianuarie 2021 și cel de Sesizări Web, care a început să funcționeze din februarie 2021, în tandem cu schimbarea site-ului Poliției Locale Timișoara www.polcomtim.ro.
Modulul de sesizări telefonice conferă rapiditate în acțiune și în transmiterea măsurilor luate în teren de polițiștii locali către cetățenii care apelează la telefoanele Dispeceratului și, cel mai important, a fost eliminată complet tipărirea acestora pe hârtie.
Modulul de Sesizări Web, introdus o dată cu dezvoltarea site-ului Poliției Locale, oferă facilitatea ca petițiile să fie transmise prin intermediul formularului de contact, cetățenii care folosesc această modalitate de a face sesizări primind inclusiv numărul de înregistrare în momentul transmiterii solicitării https://polcomtim.ro/sesizari-online/.
Și în cazul acestui modul s-a eliminat folosirea hârtiei tipărite, totul desfășurându-se digital. De asemenea, urmează ca în perioada imediat următoare, la aceste trei module de sesizări să fie introdusă o secțiune nouă, de urmărire a stadiului în care se află sesizarea transmisă. Tot pe site a fost introdusă secțiunea Opinia Dumneavoastră, https://polcomtim.ro/opinia-dumneavoastra/, unde cetățenii își pot exprima părerea față de activitatea instituției și a polițiștilor locali.
În anul 2021, Poliția Locală Timișoara a gestionat 16.506 sesizări de la cetățeni, din care 6.282 telefonice, 5.055 depuse în scris la Poliția Locală sau transmise prin e-mail, 4.695 transmise prin intermediul Primăriei Timișoara și 474 prin intermediul formularului de contact de pe site-ul instituției.
Față de anul anterior, numărul de sesizări a crescut cu 7.188.
„Procesul de digitalizare a instituției continuă și în acest an, atât pe linie de sesizări de la cetățeni cât și pe alte linii, principalele obiective fiind scurtarea timpilor de reacție prin preluarea imediată a sesizărilor de către polițiștii locali aflați în teren, fapt care duce la gestionarea mai eficientă a petițiilor prin verificarea mai amănunțită acolo unde este cazul, crescând astfel timpul dedicat cetățenilor, motiv pentru care Poliția Locală încurajează folosirea acestor mijloace moderne de transmitere a solicitărilor”, au transmis, joi, reprezentanții instituției.
Comentarii prin facebook