Sistemele de securizare și iluminare realizate la trecerile peste calea ferată de pe DN 6, între Timișoara și Sânnicolau Mare, au rămas fără lumină. Hoții au furat tot ce au putut din instalații, DRDP Timișoara a reclamat la Poliție… și atât. Dacă vor fi bani se vor repara, în ceea ce privește hoții, aceștia sunt necunoscuți și azi.
În vara anului 2020, mai multe treceri la nivel peste calea ferată aflate pe drumurile naționale au trecut printr-un proces de modernizare. Uniunea Europeană a dat o grămadă de bani pentru proiectul ”Măsuri de îmbunătăţire a siguranţei traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată”. Se dorea scăderea numărului de accidente care apar în aceste zone. Firma care a câștigat licitația de execuție a montat stâlpișori, semne de circulație de avertizare, a marcat cu vopsea carosabilul și a montat stâlpi pe care au fost montate sisteme moderne de iluminat, cu becuri led și alimentare solară.
La scurt timp de la montare, la respectivele treceri a dispărut… lumina. Persoane bine intenționate, desigur pentru buzunarul lor, au șterpelit tot ce se putea din sistemele de iluminat.
Care e situația în acest moment? Aceiași care a rămas după furturi. Deci nu mai sunt iluminate, sistemele nu au mai fost completate de beneficiar, DRDP Timișoara, hoții sunt… neidentificați. Direcția de Drumuri a reușit doar să reclame la Poliție furturile. Și cam atât. Bani de întreținere și redotare nu există, iar polițiștii nu au fost detectivi buni și nu au aflat cine a furat. Dacă vor apărea ceva fonduri, se va face ceva…
”În cadrul proiectului „Măsuri de îmbunătăţire a siguranţei traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată” în judeţul Timiş au fost modernizate un număr de 13 treceri la nivel cu calea ferată. Dintre acestea, trei sisteme de pe DN 6 nu funcţionează, componentele fiind furate de autori necunoscuţi. SDN Timişoara a reclamat toate furturile constând în panouri fotovoltaice, lămpi de iluminat public, baterii solare, cutii speciale pentru depozitarea subterană a bateriilor, la Secţia 12 Poliţie Rurală din Periam, pentru găsirea făptaşilor şi recuperarea prejudiciului. La începutul anului 2022, într-un caz din cele trei reclamate, SDN Timişoara a fost informată că nu s-a reuşit identificarea autorilor. În funcţie de alocarea bugetară, se va avea în vedere demararea unor contracte de întreţinere a sistemelor de iluminat la trecerile CF pentru înlocuirea elementelor furate”, am aflat de la Nicoleta Pordea, director regional.
În zona de responsabilitate a DRDP Timișoara au fost prevăzute 55 de treceri la nivel cu calea ferată pentru modernizare. Uniunea Europeană a finanțat cu 85% costurile lucrărilor. Principalii factori de risc care produc accidente la nivel cu calea ferată sunt neasigurarea și viteza excesivă. Proiectul european, în valoare de 34,3 milioane de lei, a urmărit modernizarea corespunzătoare a 246 de treceri de căi ferate la nivel național.
Comentarii prin facebook