Uau! Așa ne-am trezit în weekend, citind în presa locală despre proiectul depus de ministerul Transporturilor în PNRR. Jurnaliștii de la posturile naționale vorbesc sec de un tronson ce urmează a fi reabilitat pentru ca trenurile să poată circula cu până la 160 km/ora pe tronsoanele Caransebeș-Timișoara-Arad. După cum spuneam, acesta este proiectul Ministerului Transporturilor integrat într-un plan multianual finanțat prin Uniunea Europeană, gândit, depus și instrumentat în mai multe guverne din ultima vreme. Mai rafinată știrea în presa timișoreană, finanțarea de peste 1,4 miliarde de lei este o treabă asumată de ministrul Sorin Grindeanu, iar lucrurile bune care se vor întâmpla Timișoarei vor fi multe și ne vor schimba viața cum nu s-a mai întâmplat până acuma. Putem crede asta și ne bucurăm.
Sorin Grindeanu a anunțat că acest proiect va prinde viață în mandatul său de ministru. Tot el spune că fiind finanțat prin PNRR, proiectul nu mai poate fi stopat în buna datină românească, adică e sigur. Pasaje rutiere vreo patru, gara intermediară la Iulius Mall, parcări, poduri, trotuare mobile între peroane și parcări, reabilitarea pe lungimea a 13,8 kilometri de cale ferată ce leagă gările de Est și Nord ale orașului, investiții care în mod clar vor atrage altele, o dezvoltare în lanț a orașului.
Doar să fii obsedat de dușmănie politică nu te-ai putea bucura dacă ni se va întâmpla așa ceva. Nici nu mai contează cine a anunțat măreața întreprindere, dacă Sorin Grindeanu se va lăuda cu munca altora, dacă e meritul lui, dacă îi va fi de folos electoral în 2024, dacă el a pus presiune, cum spune, ca acest proiect să aducă ceva special Timișoarei deodată cu elementul de consolidare a infrastructurii feroviare pe tronsoanele Caransebeș-Timișoara-Arad, nu mai contează toate acestea, atâta vreme cât ele se vor face.
Prea puțini dintre alegători vor mai găsi pricini lui Sorin Grindeanu, că omul e plătit de noi să facă asta și mai grav era să nu le fi făcut, decât lăudabil că le-a făcut, amintindu-ne că a fost președinte de CJ Timiș și apoi premier al României, timp în care n-a semnat nimic spectaculos pentru oraș, deși ne așteptam să poată să o facă. Cred că politicianul Sorin Grindeanu a înțeles că ai o vizibilitate mai bună făcând ceva pentru orașul tău, chiar dacă nu ai primarul tău acolo, decât să pârjolești tot în jur, cum am fost obișnuiți până acum, în ideea că deodată cu orașul se va prăbuși și edilul adversar politic. Există, totuși, o amărăciune.
Aproape că mă așteptam de la ministrul timișorean Sorin Grindeanu să salveze din niște litigii tâmpite și-apoi să conserve stadionul unde a jucat Chinezul Timișoara. Să rupă blocajul dintre primărie, minister și sindicat în folosul Timișoarei, să lase primăriei spre dezvoltare un obiectiv liber de sarcini. E vorba de actualul stadion-spital CFR, despre care acum auzim că va fi o parcare supraetajată ce se va ridica acolo ca parte a ctitoriei feroviare anunțate de ministrul Grindeanu. Păcat, nu știu cum mai e legea, dacă permite schimbarea destinației unor spații sportive, dar e mare păcat ca după UMT să mai dispară o arenă-muzeu a Timișoarei. Sau am înțeles noi greșit?
Comentarii prin facebook