Licitația pentru ultimul tronson de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, peste de 100km de cale ferată, a fost pornit, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. CFR SA a transmis miercuri, în SEAP, spre validare, documentațiile pentru contractele de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale acestui tronson, cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA).
Lotul 4, Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane, are o lungime de 41,61 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA). Proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni.
Lotul 5, Băile Herculane- Poarta, are o lungime de 32,637 km și o valoare estimată de 1,45 miliarde de lei (fără TVA). Proiectarea va dura 12 luni, execuția 48 de luni.
Lotul 6, Poarta- Caransebeș, are o lungime de 37,160 km și o valoare estimată de 1,33 miliarde de lei (fără TVA). Pe acest lot proiectarea va dura 12 luni, iar execuția 60 de luni.
Linia de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeș (225,28 km) se află pe Coridorul Orient – Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare prin Programul de Transport: 12,49 miliarde de lei, fără TVA.
Principalele obiective feroviare incluse în ultimele 3 loturi sunt reabilitarea a 111,415 kilometri de cale ferată, 64 de poduri, 264 de podețe, 1 tunel nou (1.279m). De asemenea, se dorește modernizarea tunelului Rachitoberg și reabilitarea tunelurilor Feneș și Tîmpa.
Vor fi montate panouri fonoabsorbante și va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson;
Se vor executa lucrări civile în stații, lucrări de semnalizare și telecomunicații, respectiv lucrări specifice protecției mediului.
Comentarii prin facebook