Reabilitarea căii ferate dintre Timișoara și Reșița va duce la creșterea vitezei de circulație a trenurilor, dar numai până la 120 de kilometri la oră pentru garniturile cu pasageri, respectiv 80 la oră pentru marfare, arată studiul de fezabilitate efectuat de compania Metroul SA. Acesta a fost aprobat de către Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Proiectul lansat de Consiliile Județene Timiș și Caraș Severin, respectiv primăriile din Timișoara și Reșița a trecut de aprobarea studiul de fezabilitate. Conform acestuia, linia feroviară Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă, viteza maximă de circulație urmând să crească la 120 km/oră pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare, a anunțat primăria Reșița, cea pusă să se ocupe de aceste etape ale proiectului.
Acest studiu a fost aprobat de Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Modernizarea tronsonului Reșița Nord-Timișoara Nord, cu o lungime de 60 km, se va face cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Semnarea acordului în vederea demarării acestui proiect a avut loc cu mai mult de doi ani în urmă, în ianuarie 2022, inițiativa a devenit cunoscută pentru că s-a dorit de la început utilizarea de trenuri alimentate cu hidrogen, care să fie finanțate din fonduri europene. Până la urmă ideea trenurilor cu hidrogen nu a prea avut succes, din PNRR s-a aprobat finanțarea unui astfel de proiect, dar pentru zona Bucureștiului. Chiar dacă proiectul bănățean era mult mai bine pus la punct și avansat.
Comentarii prin facebook