Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent în localitatea Tapia. Acesta fusese închis circulației în toamna anului trecut, ceea ce a însemnat probleme mari pentru locuitorii din zonă, care nu au mai avut pe unde traversa acel canal.
La finalul lunii noiembrie, Consiliul Județean Timiș anunța închiderea podului de la Tapia. Construit în 1900, acesta avea o stare tehnică precară, fiind constatată o fisură care s-a lărgit și punea în pericol circulația rutieră și pietonală. În concluzie, a fost închis și au demarat operațiunile pentru găsirea unei firme care să se ocupe de demolarea vechii construcții și realizarea unui nou pod. Consiliul Județean Timiș a urcat pe SEAP licitația pentru găsirea firmei care se va ocupa de demolarea vechiului pod și ridicarea unuia nou.
Vechiul pod va fi demolat și se va realiza unul nou, cu două benzi de circulație rutieră și trotuare.
”Obiectivul de investiție propus a se realiza în cadrul prezentului contract, constă din lucrări demolare a podețului existent și de construirea unuia nou. Podețul existent care face obiectul acestei documentații, este unul rutier cu o deschidere, amplasat în intravilanul localității Tapia, Municipiul Lugoj și a fost construit în jurul anului 1900. Podețul traversează perpendicular canalul Tapia de la km 4+000 al drumului județean DJ 680, urmărind declivitatea longitudinală a cestuia. Calea pe podeț este în aliniament. Podețul asigură legătura localității Tapia, precum și a Municipiului Lugoj, cu drumul național DN 6. Starea tehnică a podețului existent, conform Raportului de expertiză nr. 49/2019 , întocmită de SC NORDIC VISION SRL, este apreciată de expertul tehnic cu calificativul , stare tehnică V- stare CRITICĂ, măsura recomandată fiind de înlocuirea podețului existent cu un pod nou. Prin realizarea unui pod nou, se va îmbunătăți considerabil starea tehnică a infrastructurii (pod și DJ 680) și implicit confortul și siguranța circulației, respective condițiile de mediu se vor ameliora prin reducerea noxelor eliminate în atmosferă, reducerea zgomotului produs de circulația autovehiculelor precum și a cheltuielilor de exploatare suportate participanții la trafic. Podul nou va fi alcătuit dintr-un profil ovoidal închis din tablă ondulată, avînd lungimea de 7,4 m și înălțimea la cheie de 5,35 m. Carosabilul va avea lățimea de 2×3,50m , iar trotuarele de 2×1,30 m vor fi delimitate de carosabil prin bordure prefabricate înalte din beton armat și vor avea lățime utilă de cite 1.00 m. Profilul transversal pe pod va fi în ,,acoperiș,, cu pante de 2% din ax înspre margine, iar gabaritul total al podului (lățimea totală) va fi 2×3,50+2×1,30m=9,60m. Podul nu va avea guri de scurgere și rosturi de dilatație, iar oblicitatea în plan a acestuia va fi de 83 grade. Lungimea totală a podului este de 21,30 m. În vederea racordării podului cu DJ 680 s-au proiectat rampe de acces la pod, având lungimea totală de 98,7 m. În profil transversal drumul județean DJ 680 a fost amenajat cu două benzi de circulație 2×2,75 m și acostamente 2×0,75 m”, se spune în documentația aferentă licitației.
Valoarea lucrărilor va fi de 2,2 milioane de lei.
Comentarii prin facebook