Deși finalizat de o bună perioadă, bulevardul realizat de dezvoltatorul imobiliar care a realizat complexul ISHO, nu este nici acum deschis circulației rutiere. Primăria Timișoara și dezvoltatorul imobiliar tot ”discută” de ceva vreme, dar deschiderea efectivă se amână. Dacă ar fi deschisă circulației, această arteră a decongestiona mult din traficul din zonă, fiind și parte din inelul 2 de circulație.
În prezent, bulevardul respectiv se află tot în etapa birocratică. În acest moment are loc o evaluare realizată de o firmă de specialitate, raportul fiind necesar pentru realizarea donației private către primărie.
”Așteptăm să finalizăm procedurile de predare către primărie. E o donație a dezvoltatorului către Primăria Timișoara. Presupun că de îndată ce acele proceduri sunt finalizate, primăria va activa bulevardul”, am aflat de la Ovidiu Șandor, cel care a realizat proiectul ISHO.
Când se deschide efectiv această nouă rută rutieră, finalizată la cheie de câțiva ani? Se pare că e greu de spus. Răspunsul primarului Timișoarei, Dominic Fritz, e elocventă: ”E iminentă!”.
Acest nou bulevard, pentru a fi complet funcțional, vine la pachet cu un alt proiect serios prin dimensiune și complexitate. Peste Bega ar urma să fie construite două poduri, mai precis un pod rutier, care să continue bulevardul spre Pestalozzi, respectiv o pasarelă pietonală și velo, lângă podul rutier. Și aici proiectul a fost făcut de ISHO și donat primăriei, instituție care trebuie să se ocupe de realizare.
”E un proiect care nu se referă doar la poduri, se referă la întreg inelul doi, de la calea ferată de pe Baader până la sensul giratoriu de pe Pestalozii. Costurile cele mai mari sunt cele legate de infrastructura rutieră și mai ales de utilitățile care se înlocuiesc complet pe acel tronson. Plus sigur, podul pietonal și pasarela podul auto și pasare la pietonală”, a mai spus Șandor.
Iar podurile sunt, la fel, în curs de … realizare. Trebuie refăcute avizele, primăria apreciază că în vară această operațiune să fie finalizată și să se emită autorizația de construire. Construcția ar putea să înceapă anul viitor.
”Este în proces de realizare (n.r. proiectul podului), au fost expirate anumite avize, certificatul de urbanism a fost și el înlocuit, și ne așteptăm ca în această vară să avem toate avizele obținute și să putem să ne mișcăm cu autorizația de construire. Primăria Timișoara deja are un preacord semnat cu BERD-ul pentru o finanțare de 15 milioane de euro. Asta nu va acoperi cu siguranță întregul cost. Dar, va fi probabil procentul majoritar din costul de execuție. Ne așteptăm undeva pe anul viitor să putem să începem execuția”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.
Proiectul a fost, de asemenea, donat de ISHO.
”Proiectul e realizat, au fost obținute la începutul acestui an toate avizele. Ultima aviz a fost obținut în ianuarie. Acum, cum spunea și domnul viceprimar, unele avize au expirat și trebuiesc reobținute. Dar e un proces relativ simplu”, a mai declarat Ovidiu Șandor.
Comentarii prin facebook