Benzile de circulație dedicate transportului în comun vor fi soluția promovată de Primăria Timișoara pentru utilizarea acestui mijloc de deplasare alternativ, în așa fel încât să fie preferată deplasării cu automobilul individual. Prima zonă unde se vor promova aceste benzi dedicate este Calea Șagului, în ceea ce a fost numit proiectul Magistrala Verde.
Proiectul va fi depus spre finanțare din fonduri europene, la toamnă, a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău.
”Vom dori să depunem la finanțare în toamnă pe o altă axă de finanțare, de congestionare. Depunem pentru Magistrala Verde, din Calea Șagului, adică de la mall-ul din Calea Șagului până pe Dragalina, adică pe întreg bulevardul. Și dorim să înființăm o bandă dedicată de autobuz pe toată lungimea bulevardului, doar cu excepția zonei cimitirului Șagului, unde e prea îngust profilul și, de asemenea, și zona Sinaia-Piața Maria, vrem să depunem pentru finanțare de regenerare urbană Mocioni și să avem și acolo o singură bandă de trafic rutier și benzi dedicate de autobuz”, a declarat Lațcău, la Radio Timișoara.
Evident, banda dedicată transportului public va reduce din locurile de parcare existente acum acolo unde va fi trasată. Ulterior, soluția benzii dedicate se va aplica în mai multe zone din oraș.
”Știu că aceste schimbări vor crea nemulțumiri, sunt inevitabile în anii următori. Veți vedea mai multe benzi dedicate de transport public în oraș și veți vedea mai multe zone în care traficul se va reduce din capacitate, dar este singura cale în care putem să oferim o alternativă reală la mașini. Câtă vreme autobuzul va sta în coloană cu mașinile, el niciodată nu va putea să fie mai rapid și, în consecință, nu va fi atrăgător”.
Comentarii prin facebook