În ultimele zile, pe piața media au apărut mai multe informații referitoare la blocarea unor șantiere pe care lucrează cei de la UMB, din motive financiare. În eventualitatea unei astfel de situații, și Timiș ar fi afectat, având în vedere că societatea de construcții se ocupă de șantierul de pe A1, Margina – Holdea. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că nu se pune, cel puțin deocamdată, problema stopării finanțărilor.
Sunt știri false, spune Grindeanu, care a menționat, în cadrul unei conferințe de presă, că banii pentru șantierele ministerului sunt asigurați, chiar dacă sunt probleme bugetare. Cine va fi noul ministru va trebui să facă posibile ajustări, dar este datoria acestuia, să rezolve finanțările. În acest moment nu sunt probleme, nu se închid șantiere, dar după rectificare, dacă nu se va lucra între conturi, e posibil ca astfel de situații, deci trebuie intervenit, chiar dacă nu sunt bani în plus.
”Așa cum știți, undeva, cred că în primăvara anului 2022, undeva în mai-iunie, am reușit să promovez, atunci în Guvernul Ciucă, o ordonanță prin care actualizam prețurile, acea escaladare a prețurilor date de războiul din Ucraina și fă toate lucrurile pe care nu le iau acuma. (…) Eu cred că a fost o acțiune normală și o acțiune normală în continuare. Deci această ordonanță e în vigoare. A fost o acțiune normală fiindcă a fost independent de statul român sau de companii, fie ele private sau de stat. Această escaladare a avut ca principală cauză războiul din Ucraina, dacă ne aducem bine aminte și scumpirile în lanț acolo nu-i devină firma INEX sau UMB sau chiar și cei din alte țări. A fost un factor independent de noi și de aceea am considerat necesar și a-și face același lucru în continuare și cred că e va e foarte bine să rămână această ordonanță în continuare calculată, e adevărat și actualizat e toate aceste aceste prețuri periodic și lucrul ăsta așa se întâmplă și acuma. Unele dintre ele au scăzut, altele au crescut. Mă refer la prețuri. Această calculare e absolut normal și se face pe formule care vin parte de la Institutul de Statistică, independent de noi, e un lucru bun. Asta este un lucru bun, cumva legat de ce o să se întâmple în viitor”, a declarat Grindanu.
Conform oficialului, aflat pe final de mandat, cel puțin în condițiile actual, înainte de formarea unui nou guvern, se poate crește suma alocată infrastructurii, iar ca dovadă bugetul de la Transporturi a crescut cu peste 300 la sută în cei trei ani de când este ministru. Cine va veni pe post va trebui să găsească soluțiile necesare.
”Eu sper acest lucru, indiferent ce guvern și cine va fi ministrul Transporturilor după instalarea noului guvern, să se de preocupe finanțarea acestui minister. Vă reamintesc că am preluat acest minister când avea buget de 14 miliarde. Acum, când vorbim, bugetul ministerului Transporturilor e de 43 de miliarde, circa 300% în plus în 3 ani. E nevoie, la rectificare, activarea, așa cum e în fiecare an, vă rog să vă uitați în rectificările care se întâmplă undeva în august, am făcut reglaje și dacă n-am primit sume în plus, deși am primit de fiecare dată, am făcut reglaje în interior, fiindcă un șantier nu e farmacie, unele lucruri pe care le previzionezi la începutul anului s-ar putea să nu meargă așa bine. Trebuie să meargă mai bine și atunci trebuie să faci acest reglaj. Dar, indiferent de guvernul care va veni și indiferent de ministru care va veni, e obligat să aibă ca principală preocupare asigurarea de finanțare a acestor proiecte. Iar primul pas va fi la această rectificare. Astăzi, când vorbim pe bugetul pe care l-am aprobat la sfârșitul anului trecut, sumele sunt absolut suficiente. Astăzi, când vorbim, până la sfârșitul anului s-ar putea să mai fie nevoie de ceva reglaje undeva pe finalul anului, dar în mod sigur în august e nevoie să umblăm între capitole, și asta trebuie să fie preocuparea oricărui ministru care vine aici, dacă nu va face acest lucru, nu va fi bine și dacă nu va avea această preocupare și dacă nu va regla foarte bine aceste cheltuieli, vom avea șantiere care se vor închide anul aceasta. Eu nu vreau să pun niciun fel de presiune, e o realitate pe care trebuie să o evităm. E un lucru pe care cu toții trebuie să ni-l dorim, să ajutăm acest minister să rămână prioritate națională, fiindcă a fost în acești 3,5 ani și în Guvernul Ciucă și în guvernele Ciolacu”, a mai declarat Grindeanu.












































Comentarii prin facebook