Ministerul Transporturilor a anunțat că finanțarea legată de PNRR pentru mai multe proiecte de infrastructură rutieră și feroviară va fi modificată. Afectată este și zona de vest a României.
O parte dintre lucrări nu va mai primi bani din această sursă, din fericire în zona de vest a României măsura se va aplica doar la proiectul feroviar al reabilitării căii ferate dintre Caransebeș și Arad, via Timișoara. Banii deja cheltuiți nu se vor rambursa, iar proiectele scoase din PNRR vor trece la finanțare prin Programul Operațional Transport.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a anunța că România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor. În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat.
Mai mult, ajustările financiare necesare – determinate de creșterile de prețuri la materialele de construcție, energie și carburant – vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 64/2022.
Proiectele care rămân finanțate 100% din PNRR în zona de vest sunt pe infrastructură rutieră: Autostrada Lugoj – Deva (A1), secțiunile D și E, adică tunelurile de la Margina – Holdea, iar pe infrastructură feroviară un lot din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș, cel dintre Lugoj și Timișoara.
În privința proiectelor care au fost excluse parțial sau total din PNRR, ministerul subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuție. Printre acestea se numără și loturile 1, 3 și 4 din tronsonul de cale ferată Arad – Timișoara – Caransebeș. Toate aceste proiecte vor fi continuate și duse la bun sfârșit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană.












































Comentarii prin facebook