Cu mare pompă, CNAIR a anunțat semnarea contractului de execuție pentru lotul 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Interesant este că semnarea vine la doar o săptămână după ce a fost blocată demararea lucrărilor pe lotul 1, pe motiv de lipsă de bani.
Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) – Straco Holding SRL (România) are la dispoziție 24 de luni și 2,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru a finaliza cei 39,7 km ai lotului 2, de la Salonta la Chișineu Cris.
Proiectul include 26 de lucrări de artă, dintre care un pod de 1.091 m peste Crișul Alb, un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria (10 km) și punctul de trecere a frontierei la Salonta.
Întregul proiect al Drumului Expres Arad – Oradea însumează 120,47 km și este compus din 3 loturi. Lotul 1 (Oradea – Salonta) are 33,7 km, la care se adaugă drumul de legătură la DN79 (5,3 km), contractul fiind semnat în data de 29.05.2025. Lotul 2 (Salonta – Chișineu Cris) are
39,7 km, la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km). Lotul 3 (Chișineu Criș– Arad) are 47,07 km, la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km). Aici, în prezent există o contestație în curs de soluționare la CNSC.
Acest nou drum de mare viteză face parte din coridorul strategic care va asigura legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană, urmând a constitui de asemenea si un pol de atracție pentru traficul de tranzit.











































Comentarii prin facebook