Consiliul Județean Timiș și-ar dori o nouă centură de ocolire a Timișoarei, un proiect care ar avea un drum la profil de autostradă, cu două benzi pe sens. Un proiect mare, care ar costa pe măsură, care momentan nu dispune de fonduri, dar pentru care s-ar putea găsi în viitor și o sursă de finanțare. Este un proiect propus de Alfred Simonis, cu promisiunea că instituția pe care o conduce să facă un prim studiu de prefezabilitate.
Cu o centură de ocolire care nu e completă, lipsind Centura Vest, deocamdată în stadiu de proiect, Timișoara ar putea avea un al doilea inel de ocolire a orașului. Este doar o idee îndrăzneață care, poate, într-o zi va deveni realitate. Ar fi un proiect unic în România.
„Este un proiect extrem de important pentru noi, pentru județul Timiș, și este cred fără precedent, gândit în România sau, mă rog, la nivel de concept atât de interesant, este acest drum galben, eu îi spun Radiala Vest. Este, practic, o investiție care trebuie proiectată de acum. Am prezentat-o ministrului Transportului săptămâna trecută, și era extrem de încântat și el și domnul Pistol, șeful CNAIR, pentru că niciun oraș din România nu are așa ceva. A1 ocolește orașul, se conectează cu A9 până la Pădureni și, practic, va fi la regim de drum expres, deci de autostrada, la două benzi pe sens. Vom continua A9 înapoi pe zona de vest până în nodul care urcă pe A1 înapoi. Am avea la regim de autostradă o centură, trei dacă vreți, a orașului, pe lângă centura principală și cea mică, o nouă centură, dar la nivel de autostradă, care ocolește tot municipiul Timișoara. Este ceva ce n-are nici capitala, n-are nimeni în acest moment. Slavă Domnului că specialiștii județului Timiș au ținut culoarul împotriva unor dezvoltări care se doreau în partea asta pentru a gândi acest lucru”, a declarat Alfred Simonis.
Desigur, suma necesară e pe măsura proiectului și deocamdată nu este identificată o asemenea sursă. CJT ar urma să facă studiul de prefezabilitate, unul care ar spune care e, de fapt, costul necesar. Strategia este ca proiectul să existe, iar când banii ar deveni disponibili să fie imediat și accesați.
„Noi facem studiul de prefezabilitate, îl actualizăm și încercăm să găsim o formă de finanțare pentru că e un proiect extrem, extrem de scump. Dar și când s-au proiectat metrourile prin alte părți nu erau bani pentru ele. Le-au proiectat și când s-au ivit banii, au știut să aplice. Să știți că așa se dezvoltă județele. Au proiecte majore, sunt vizionari, investesc în studiile respective și când se deschide axa, depun proiectul și așa se iau sutele de milioane de euro pentru drumuri extrem de importante. Este o relație, o conexiune și un cerc al municipiului Timișoara, dacă vreți o încercuire a municipiului Timișoara la nivel de autostradă. Un proiect cum nu există și cred că nu se mai poate face în jurul niciunui mare municipiu din România, pentru că n-au ținut culoarele așa cum au făcut-o aici colegii noștri”, a declarat Alfred Simonis.













































Comentarii prin facebook