Consiliul Județean Timiș acuză Primăria Timișoara că blochează nejustificat extinderea drumului județean care traversează Dumbrăvița și duce spre nodul de urcare pe autostrada A1 de la Giarmata, cu riscul pierderii finanțării europene. Aceasta, pentru că, în ciuda unor solicitări repetate, ar refuza scoaterea de sub tensiune a rețelei electrice de alimentare a firobuzelor care circulă între oraș și comuna periurbană.
Lucrările la tronsonul 1-Dumbrăvița de lărgire a Drumului Județean 691 care duce la Autostrada Vestului stagnează de mai multe săptămâni deoarece Primăria Timișoara, partener în proiect, refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, spun cei de la CJT.
Adresele repetate trimise de Consiliul Județean au rămas fără răspuns, iar proiectul finanțat din fonduri europene riscă să fie pierdut.
”Consiliul Județean a dat ordin de începere al lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai 2021, iar de atunci constructorul așteaptă aprobarea pentru a scoate stâlpii de troleibuz și a începe săpăturile. Nu există explicații pentru lipsa de asumare a Primăriei Timișoara mai ales în condițiile în care s-a semnat un acord de parteneriat, iar Consiliul Județean Timiș a preluat în totalitate costurile proiectului, inclusiv pentru refacerea rețelei de stâlpi de troleibuz. Interdicția de 5 ani impusă de proiectul european prin care s-a făcut extinderea transportului metropolitan la Timișoara a expirat de mult și transportul ar putea continua cu autobuze, fără ca locuitorii să fie afectați”, a anunțat CJ Timiș.
Președintele instituției face apel la colegul său de guvernare locală (tot mai mult una doar teoretică) să deblocheze problema.
„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, a spus Alin Nica, președinte CJ Timiș.
Cei de la consiliul județean spun că acum este imperios necesară actualizarea graficului de execuție al lucrărilor și a abordării de intervenție, lucru care nu se poate întâmpla fără implicarea Primăriei Timișoara. În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1-Dumbrăvița, se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – Autostradă, adică un total de peste 80 milioane de lei, bani europeni.
UPDATE.
Primăria se apără: Noi nu am refuzat scoaterea de sub tensiune, ci prezentarea unui proiect tehnic.
La scurt timp de la apariția acuzațiilor, cei de la PMT au reacționat și spun că vina nu e a lor, că nu ar fi refuzat scoaterea de sub tensiune a rețelei, doar că, în conformitate cu acordul dintre cele două părți, CJT ar fi trebuit să prezinte un proiect tehnic de relocare a rețelei, ceea ce nu ar fi avut loc.
”Primăria Municipiului Timișoara este neplăcut surprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni au existat discuții constante pe această temă, municipalitatea timișoreană arătând toată deschiderea pentru rezolvarea problemelor apărute în cadrul acestui proiect.
În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul.
În al doilea rând, Primăria Municipiului Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru.
Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara.
Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil”, se spune în poziția primăriei.
Comentarii prin facebook