Peste 400 de camere video vor fi ochii Poliției Locale Timișoara, iar toți acești „ochi” sunt acum reuniți în cadrul unui Centru de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management înființat de Primăria Timișoara, după ce a pus împreună departamentele care se ocupă de ordine în oraș, respectiv de managementl traficului. Ridicat pe bulevardul Iuliu Maniu, în cadrul pachetului complex al ”Semaforișoara”, centrul de management al traficului găzduiește acum și dispeceratul Poliției Locale.
Camerele celor două departamente lucrează acum împreună, toate imaginile sunt proiectate în Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management. Dispecerul de la Locală s-a mutat pe Iuliu Maniu, împreună cu el au „coborât” din podul de la sediul Poliției Locale și colegii care analizat 24 de ore din 24 imaginile de la camerele din tot orașul. Puse laolaltă cu cele de la Trafic management, acestea au creat un sistem bine pus la punct care monitorizează cele mai fierbinți puncte din oraș. E drept, și locațiile clandestine de gunoi unde nesimțiții aruncau deșeuri ilegal…
„Suntem aici într-un nou centru de supraveghere și monitorizare. Ceea ce vedeți aici, ca bază tehnică, este un proiect care exista de mult; centrul s-a deschis în 2016, doar că ceea ce facem acum este să combinăm toate structurile și bazele tehnice și de personal într-un singur centru tehnic de siguranță în trafic pentru Timișoara. Dispeceratul Poliției Locale s-a mutat în acest spațiu. Până acum au fost două sisteme total diferite. Noi am integrat camerele de supraveghere, ceea ce înseamnă că Poliția Locală Timișoara are acces la toate acestea. Aici suntem de serviciu 24/24, 7/7. Suntem non-stop. Nu mai este cum era înainte, când se lucra doar în timpul orelor de lucru de la primărie. Accesată integrare este doar un prim pas pentru a crește siguranța publică”, ne-a spus primarul Dominic Fritz.
Revenind la trafic management, sistemul ”Semaforișoara” a fost conceput asemeni unuia din țările dezvoltate, fiind unul performant, care urma să funcționeze automat, cu autoreglaje și alte asemenea minuni ale tehnologiei actuale. Până nu a intervenit… cineva și a reglat cum credea el semaforizarea pentru a fi ”bine”. Acum oamenii primăriei sunt în centru și ajustează semaforizarea în funcție de trafic, ne spun cei de la Trafic management. Din păcate, manual, deocamdată nu se poate automat, la aceasta ar fi contribuit și „fine tunning-ul” uman aplicat în urmă cu ceva vreme, care a cam dat puțin peste cap inteligența artificială. Dar se lucrează, special pentru ca inteligența artificailă să devină tot mai mult șeful managementului de trafic.
Și nu numai! Se dorește ca, spre exemplu, atunci când imaginile descoperă o persoană căzută, intervenția Poliției Locale să fie una promptă, poate chiar salva viața persoanei.
Dispecerul de la Poliția Locală știe permanent unde se află fiecare mașină și agent din subordine. Pe un panel separat este afișată, cu ajutorul sistemului GPS, locația fiecărui vehicul, care are montat un asemenea senzor, dar și a fiecărei stații de emisie recepție, deci a deținătorului, polițist local.
”În acest fel, dispecerul poate decide cine va mrge la o intervenție, cine este mai aproape de problema apărută”, a spus și Attila Hajdu, șeful Poliției Locale Timișoara.
Viitorul sună bine
Dezvoltarea sistemul de protecție și management al traficului va fi dezvoltat în contiuare. Hajdu Attila spune că se dorește cumpărarea și instalarea a peste zece camere. Sistemul de supraveghere va fi instalat în toate parcurile, respectiv pe malul Bgăi.
Crește și numărul celor care vor asigura paza și ordinea
„Urmează să angajăm încă 30 de polițiști locali în Timișoara. Cred că acesta este cel mai mare val de angajări din Timișoara. În plus, vom extinde rețeaua de camere de supraveghere. Vor fi supravegheate atât stațiile de transport, cât și locurile cu potențial de a se transforma în rampe clandestine de gunoi”, a mai subliniat Fritz.
Totodată, accentul va fi pus din ce în ce mai mult pe softurile inteligente care folosesc inteligența artificială (AI). Un astfel de soft, în funcție de cum este programat, îi va putea atenționa pe operatorii de serviciu ce incidente se întâmplă în anumite zone ale orașului.
În cest moment sunt 54 de camere care au fost montate în zonele unde se creaază rampe clandestine de gunoi, la care se adaugă 94 acoperă Zona Cetate, Piața Traian, Zona Badea Cârțan sau Liceul Calderon, mult prea puțin pentru necesitățile orașului din punctul de vedere al directorului Poliției Locale Timișoara. Numărul de camere crește, vor fi 13-15 camere la acele rampe de gunoi, dar și 15-17 pentru supravegherea stațiilor STPT.
Hajdu ne garantează că sistemul de la Timișoara este unul extrem de performant, fiind considerat de top, comparativ cu cele similare din întreaga lume. Acum, la Centru sunt așteptați și colegii de la Poliția Națională, special pentru a-i pune la punct pe șoferii care calcă pe bec, trec pe roșu și circulă cu viteză prin oraș. Sunt 1000 de asemenea infracțiuni zilnic, spune primarul Fritz, iar numai cei de la Poliția Națională pot folosi sistemul performant pentru a scrie amenzi. Deocamdată nu s-ar dori aceasta spune primarul.
Comentarii prin facebook