Importanța competențelor digitale este reliefată de faptul că majoritatea românilor consideră competențele digitale esențiale pentru participarea activă în societate (acces la servicii bancare, sănătate, implicare civică) arată datele culese în cadrul unui Eurobarometru. Rectorul UVT, Marilen Pirtea, remarcă percepțiile măsurate prin Eurobarometrul despre competențele digitale și alfabetizarea IA.
Există un sprijin foarte ridicat pentru ideea că abilitățile digitale trebuie predate tuturor, începând din școală și continuând la nivel universitar. În concluzie, competențele digitale sunt percepute ca o condiție de bază a incluziunii sociale și educaționale.
„Respondenții sunt de acord că abilitățile digitale sunt necesare pentru utilizarea sigură și responsabilă a IA generative. Un consens larg indică faptul că toți profesorii ar trebui să fie pregătiți să utilizeze și să înțeleagă IA, inclusiv aplicațiile generative. Ca o concluzie, aflăm că alfabetizarea IA este văzută ca o extensie naturală a competențelor digitale, cu accent pe formarea cadrelor didactice. Atitudinea dominantă este una echilibrată și pragmatică – IA poate aduce beneficii, dar și riscuri, care trebuie evaluate atent. O parte semnificativă susține experimentarea IA în educație, fără teamă, dar într-un cadru controlat. O minoritate respinge complet utilizarea IA în clasă. Din nou, ca o concluzie, constatăm o deschidere moderată spre ridicată față de IA, condiționată de reguli clare și evaluarea impactului”, spune Pirtea.









































Comentarii prin facebook