Pe 6 martie, instanța va anunța ce a a decis în cazul străzilor din piatră cubică pe care primăria vrea să le asfalteze. Hotărârea care are ca subiect această investiție este suspendată, în urma unui proces intentat municipalității. Între timp, Direcția Tehnică a PMT a pregătit un proiect similar care a apărut deja pe site.
În toamna lui 2015, consilierii locali au votat un studiu de fezabilitate pentru investiţia „Modernizarea străzilor din piatră cubică din municipiul Timişoara”. Conform referatului care a însoțit proiectul, „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto în condiţii optime de siguranţă şi confort”. Pe cele 14 străzi de pe care ar fi urmat să fie scoasă piatra cubică, aceasta urma să fie înlocuită de „îmbrăcăminte bituminoasă”. Studiul de fezabilitate a fost realizat de SC Proexco SRL, devizul general fiind estimat la peste 14 milioane de lei, cu TVA inclus. Durata de execuţie era estimată la nouă luni. Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei” (ACSPT) a depus însă plângere prealabilă cerând anularea HCL 389/22.09.2015. „Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic (…) A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”, se preciza în plângerea care a intrat în discuția consilierilor locali în decembrie 2015. Aleșii au votat însă în favoarea menținerii HCL. Demersului ACSPT li s-au alăturat Asociația Peisagiștilor din România ASoP – Filiala Vest, dar și două persoane fizice, Gabriel Tușinean și Victor Popovici. Pe 26 septembrie 2016, Tribunalul Timiș a admis acțiunea și a dispus „suspendarea HCL nr. 389/22.09.2015 până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Executorie în ceea ce priveşte măsura suspendării”. Primăria Timișoara a făcut recurs, iar procesul a avut termen luni, 20 februarie. Instanța a rămas în pronunțare până pe 6 martie.
Pe site-ul primăriei a apărut, între timp, un nou proiect referitor la modernizarea străzilor din piatră cubică. „Direcţia Tehnică prin Biroul Drumuri şi Poduri are cuprins în programul de investiţii pe anul 2017 obiectivul de investiţii «Modernizarea străzilor din piatră cubică din municipiul Timişoara» (…) Starea tehnică a acestor străzi (…) prezentând următoarele defecţiuni: denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare; rotunjirea pavelelor prin uzură; pavele înfundate şi/sau sparte; suprafeţe şlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii; stabilitate redusă a elementelor pavajului; decolmatarea rosturilor (…) Având în vedere cele de mai sus, necesitatea şi oportunitatea asfaltării străzilor pavate cu piatră cubică rezultă din caracteristicile tehnice şi de exploatare ale străzilor din pavaj, necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei în condiţii optime de siguranţă şi confort. Din toate aceste considerente lucrările propuse sunt impetuos necesare şi oportune”, scrie în referatul proiectului. Valoarea totală a investiţiei este estimată tot la puțin peste 14 milioane de lei, durata estimată de execuție fiind de nouă luni. Proiectul urmează să rămână pe site timp de 30 de zile și abia apoi ar putea intra în plen. Până la acel moment va apărea însă și sentința instanței.
Străzile cuprinse în proiect
- str. Argeş, delimitată de str. Mitropolit Varlaam şi str. Cluj
- str. Dr. Ioan Mureşan, între str. Salcâmilor şi str. Drubeta
- str. Ludwig von Beethoven, între bd. C.D. Loga şi bd. Mihai Eminescu
- str. Mitropolit Varlaam, între str. Aurel Cândea şi str. 1 Decembrie
- str. Putna, delimitată de str. Ion Vidu şi str. Mitropolit Varlaam
- str. Remus, delimitată de str. Braşov şi str. Romulus
- str. Sfânta Rozalia, între str. Remus şi bd. Mihai Viteazul
- str. Sorin Titel, delimitată de bd. Victor Babeş şi str. Protopop Gh. Dragomir
- str. Topliţa, delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraș
- str. Virgil Madgearu, între bd. Mihai Viteazul şi str. Filaret Barbu
- str. Bela Bartok, între bd. Victor Babeş şi str. Argeş
- str. Filaret Barbu, delimitată de str. Sfânta Rozalia şi str. Braşov
- str. Arcidava, pe sectorul cuprins în jurul Parcului Arcidava
- str. Romulus, între str. Gh. Doja şi str. Sfânta Rozalia
Comentarii prin facebook